Gå til innhold

Norman antivirus stjeler RAM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Installerte Norman's internet sikkerhetspakke for en liten stund tilbake. I det siste har jeg lagt merke til at jeg har en prosess som visstnok tilhører Norman som heter Npfmsg2.exe som kjører.

Denne har nå kommet opp i et forbruk på 125 mb ram (!). Det synes jeg virker jævlig mye, er det noen som veit årsaken og eventuelt om det går an å få roa den den litt? Jeg har ikke manko på RAM, men det er sinnsykt irriterende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norman skal definitivt ikke bruke så mye som 125MB RAM. Søkt gjennom maskinen etter virus i det siste? Hvis du ikke finner noen virus kan det jo være verdt et forsøk med reinstallasjon av Norman.

Skrevet

Ikke noe virus der nei, verste er at den prosessen stiger, nå bruker den 131 mb RAM. Et søk på google gir egentlig ingen forklaring på hva den prosessen egentlig gjør, bortsett fra at den startes fra en underkatalog av Norman...

Skrevet

Vel, var jo selvfølgelig firewallen og ikke antivirusen. Rare er, jeg tok "end process", da skrudde den av firewallen og alt. Jeg skrudde firewallen på igjen, denne prosessen startet ikke og alt går helt greit ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...