Gå til innhold

Fylle små hull i alu før eventuelt lakking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har laget noen små hull i bunnen av kabinettet mitt der jeg satte min kjære eheim 1046 pumpe, men jeg fikk ikke den støydempingseffekten jeg hadde håpet med noen gummepakkninger i mellom. Derfor har jeg tenkt å fylle disse 3 mm. store hullene igjen for å lage en annen løsning på dette. (sette pumpa i et eget støy og vibrasjonsissolert kammer). Men jeg vet ikke om noen bra metode som får samme effekt som metall når man skal fylle igjen hull i alu... noen som har et tips om noe som holder i lengden.

PS. det er ikke helt sikkert at jeg skal lakke, så vil helst ha en idé som ser litt pen ut og :p)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk Aralditt, enkelt og bra.

Legg en teip bir under hullet og legg Aralditt i hullet. Kan være at du må legge på i to omganger og pusse etterpå.

Hvis du er nøye, så vil ingen se det etter lakkering.

Lykke til.

Skrevet
Den blir tilnærmet metall! Men om du pusser over og vokser og rubber er det nesten umulig å se at det var et hull der, vil jeg tro!

oki takker :) da får jeg nok stikke en tur på biltema ;) men tar det lang tid før den blir helt hard?

Skrevet
Ble jo nevnt tidligere i tråden og jeg vil personlig tro det er best!

hm..det er den som de har linka til på biltema tror jeg.. skal ut å kjøpe en slik et så fort som mulig hadde jeg tenkt :) da blir hullene borte :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...