Gå til innhold

Ny telefon: vurderer 6600 og K700i


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger ny mobil. Har en stund vurdert 6600 og K700i, men klarer ikke helt å bestemme meg. Hvilken av disse har best kamera? Lurer på hvilken jeg bør velge iht mine behov, og om jeg evt bør velge en annen mobil.

 

 

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, profesjonell.

-MMS: Ja.

-GPRS: Ja.

-WAP: Ja.

-Kalkulator: Ja.

-JAVA: Ja.

-Email klient: Ikke viktig.

-Spill: Ja.

 

Form:

-Format: Ikke viktig.

-Vekt: Ikke viktig.

-Antenne: Intergrert.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei.

 

Skjerm:

Fargeskjerm

-Over 65000 farger.

-Størrelse på skjerm: Helst litt stor.

-Touchscreen: Nei.

 

Pris:

Jeg har mellom 1400 og 2500 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding: Nei.

 

Diverse:

-Merke: Helst Sony Ericsson eller Nokia.

-Kamera: Ja.

-Videokamera: Ja.

-Symbian: Kjekt å ha.

-triband: Ja.

-Infrarød port: Ja.

-Blåtann (Bluetooth): Kjekt å ha.

-Minne: Så mye som mulig.

-Minnekort?: Kjekt å ha.

-Polyfoniske ringetoner: Ja.

-MP3: Ikke viktig.

-UMTS/3G: Nei.

-Wlan: Ikke viktig

-GPS: Nei.

-Radio: Kjekt å ha.

-Bruksområder: Jeg ringer litt og sender ganske mye SMS. Vil ha et godt kamera på min nye mobil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville definitivt ha gått for 6600 fordi den har symbian og minnekort. Kamera er vel den samme som k700i. Sammenligning av disse har jeg ikke gjort, men oppløsningen er det samma. 6600 har dog ikke radio, men kan lastes ned og streames via gprs, men kan bli dyrt i lengden.

 

Men en annen mobil som kan passe deg er D500 med bedre kamera og skjerm + 96 mb med minne, men dog ikke symbian, heller ikke radio. Prisgrensen din sprenges her, så hvis du slenger på litt til, så passer denne bra for deg...

Lenke til kommentar

6600 har symbian og man kan derfor innstallere program for å holde den oppdatert med nye funksjoner og slikt.

Man kan laste inn nesten hva som helst. Masse mediespillere og mp3spillere og slikt.

Ellers har jo 6600 minnekort, som gjør at du kan lagre masse musikk på den. Og dokumenter eller hva du nå skal ha på den.

 

K700i har høyere oppløsning på skjermen, men skjermen er 0,2" mindre. Det er merkbart. K700i er da også mindre og tar bedre bilder, tør jeg påstå.

Den har ikke symbian eller minnekort, men er utstyrt med 41mb minne, som gjør at du får plass til en del.

 

Hvis du er fotoentusiast og ike trenger kjempemasse minne er K700i det beste valget. Den kan ta bilder i inverterte farger, svart-hvitt og mer og kan filme i termomodus. Heftig hva? Dessuten kan man mække egne ringetoner og redigere filmer på den.

Følger med masse frames og denne telefonen er anbefalt av flere nettsider. Den koster vel noe av det samme..

Lenke til kommentar

Vel, jeg har merket meg at det er mange på hw.no som har problemer med k700 sin, men alle jeg kjenner IRL synes den er topp. Kan det ha noe med at de ikke er "avanserte" nok?

 

Vel ivertfall, så har jeg noen personlige kommentarer til k700. Den henger seg _OFTE_. Tilogmed bare når man er i menyen. Den henger etter når man blar i bilder og lyder, og kameraet suger møkk. Dessuten er batterikapasiteten noe herk. Det står at det er taletid på 7 timer, men jeg klarer såvidt 1.5 timer. :(

 

OG, grunnen til at jeg kjøpte den var at den skulle være litt mer avansert og ganske god i forhold til myeannet, men neida, den telefonen hadde ikke spesielt mye verdi for pengene. Og jeg er fortsatt bundet i 3 måneder til :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...