lofotknut Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Har kobla på trådløs ruter nå , så den bærbare kan koble seg på nettet. Jeg har en annen pc også og den kobler seg på ruteren ved kabel... Men ..får ikke til noe forbindelse mellom pcen og den bærbare..Sånn at jeg kan sende filer og sånn mellom dem...Det skal vel være mulig, men har prøvd å sette begge under samme arbeidsgruppe osv, men det funker ikke , så er det noe spesielt jeg må gjøre for å få dette til?
tag1 Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 brannmur på? Prøv å kople vekk fra nett og kjør begge maskiner uten brannmur. Samt at du må dele harddisk/mapper for at de skal bli synlig på andre maskin.
lofotknut Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 Prøvde å skru av norton security greia på begge maskinen , og da fikk jeg faktisk kontakt til den bærbare, men når jeg prøver å pinge fra den bærbare til den stasjonære da går det ikke!
kunchun Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Har den stasjonære som du kaller "pcen" den nyeste security packen? Hvis jeg ikke husker feil så er det vel innebygd brannmur der, så da kan vel det være noe?
lofotknut Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 Ja sikkert mulig det, men nå har jeg skrudd av alt som heter brannmur og nå spør den om passord når jeg prøver å gå inn på det jeg deler på den stasjonære...hva f er passordet? håpløse greier...
opticus Skrevet 24. april 2005 Skrevet 24. april 2005 har du windows2000 på den ene? i så fall må du sette opp en bruker med passord på denne så den andre maskina får koblet seg til med denne brukeren/passordet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå