Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

for høy tomgang - 1986 Golf - 2e2


TJK

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med for høy tomgang på min golf 1.6 – 1986 modell. Ved varm motor ligger turtallet på 1600 til 2200 omdreininger. Den har en Pierburg 2e2 forgasser.

 

Jeg har byttet overgangen / pakningen mellom forgasser og innsug, sjekket alle vakuumledninger med startgass og skiftet vokstermostat, alt uten forbedringer.

 

Automatchoken åpner spjeldet som den skal når motoren er varm.

 

Jeg har funnet ut at en gummipakning mellom motorblokken og innsugningsmanifolden kan tette seg over tid og blokkere for kjølevannet, men skruene som holder manifolden sitter slik til at denne er vanskelig å løsne med det verktøyet jeg har tilgjengelig. Noen som vet om en tett pakning vil gi slike symptomer?

 

Jeg har forsøkt å justere ned turtallet på en M13 skrue bak på ¾ veis enheten (del 40), men turtallet er uendret uansett hvor mye jeg skrur. Noen som vet hvordan trykkstangen / stempelet fra denne ¾ veis enheten skal stå når motor er varm og går på tomgang? Hos meg er trykkstangen enten helt tilbaketrukket ca(2200 omdreininger) eller halveis ute (ca 1600 omdreininger). Når tenningen slås av kommer trykkstangen ut og legger seg mot ”snabbtomgångsjusterskruv” (Haynes). ”Snabbtomgångsjusterskruv” har aldri kontakt når motor går på tomgang, er dette riktig? Jeg mistenker at den skal ha det. Kan det være at vokstermostaten ikke har vanngjennomstrømning? Hvordan kan jeg eventuelt sjekke dette?

 

Har sjekket pull down dåse ved å stenge choke spjeldet. Det er motstand siste stykket, så den skulle være i orden eller….?

 

TTV og idle over run valve får begge 12V når tenningen vris om.

 

Forvarmingselement for innsugingsrør har en motstand på 0.5ohm.

 

Jeg hadde satt stor pris på noen tips for nå begynner jeg ærlig talt å bli dritt lei hele bilen.

 

- TJK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...