Cless Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 (endret) Jeg har nettopp fått meg en ny datamaskin... Alt ser ut til å fungere fint helt til jeg prøver å starte et spill. Problemet er at PCen fryser og jeg kan ikke gjøre annet enn å skru den av. Dette sjer med alle spill. Mine specs: Prosessor: AMD Athlon 64 3200+ Skjermkort: Radeon Sapphire X800XL Hovedkort: MSI K8N Neo 4 Edit: Alt er socket 939 Kan noen være så snill å hjelpe meg? Endret 22. april 2005 av Cless
Betroz Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 - Dette høres ut som ett problem med varme. Sjekk temperaturen på din prosessor enten i BIOS'n eller med medfølgende program (ligger som regel på CD'n for hovedkortet). Temperaturen burde ikke stige over 60 grader. Kjølepasta på CPU? Kjøleren satt riktig på? - Eller det kan være at noen av viftene ikke kommer på. Sjekk da dette ved å kikke inn i kabinettet. - Kan også være at strømforsyninga ikke er bra nok (tviler på dette da) - Feil innstillinger i BIOS kan det også være (lite strøm til CPU eller for stramme minne timings) Bare å feilsøke det...
dapre Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Det skjer altså BARE med spill ? Det skulle jo kanskje bety at det er grafikkortet/drivere som skaper problemer. Se om det finnes noen nye drivere for kortet. Sjekk grafikkort relaterte innstillinger i BIOS. Er kortet PCI ? Eller er kortet AGP og hovedkortet PCI ? Sjekk kortet i en annen maskin hvis du har mulighet for det. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå