Gå til innhold

Print server - hvordan få det til å fungere?


Mofo

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en Dlink DP-301U og skal sette den opp som en printserver til min Oki C3100.

Etter at jeg først fikk en defekt en fikk jeg tilslutt en som virket og jeg satte opp alt som standardinnstillinger inne i setupen.

 

Etterpå la jeg til skriveren i WindowsXp slik som det stod i "bruksanvisningen" som fulgte med. Alt så ut til å fungere helt til jeg trykket print - da kom det bare opp en melding om at "kunne ikke koble skriveren til LPR-porten".

 

Hva må jeg gjøre for å kunne skrive ut når jeg bruker print serveren? Hvilken innstillinger må gjøres på printserveren/dataen min - er helt blank på dette området....

 

Gode råd og tips tas imot med stor glede og takknemelighet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd dette samt å gjøre det slik det står i den medfølgende bruksannvisningen - ingenting fungerer. Får bare om nevnte feilmelding....

 

Har også prøvd forskjellige typer oppsett i alle varianter - alt fungerer like dårlig...

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette hjelper, men hva om du legger til skriveren med IP-print som følger (Forutsetter at du vet IPadressen til printeren)

 

Legg til skriver - "En lokal skriver tilkoblet til denne maskinen" - Opprett ny port - velg Standard TCP/IP Port - skriv inn IPadressen (eks. 192.168.0.X) neste, legg inn driver osv. neste og neste osv.

 

Bare et forslag ;)

Endret av rubbish
Lenke til kommentar

Har fått følgende svar hos Oki:

 

"Hei, skriveren kan bare kobles på USB. Den benytter en såkallt "GDI-driver", som må ha kommunikasjon mot pc'en hele tiden. Problemet er hvis printeserveren ikke støtter "GDI-drivere", - " ( to-veis kommunikasjon ) ", så vil du ikke få utskrift på skriveren. Vi har ikke anbefalt denne løsning for C3100."

 

 

Så hva skal man si? Finnes det ingen løsning på dette i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...