Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Den ene nettverks tilkoblingen fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ett hovedkort kalt Asus a7n8x-e deluxe som har to tilkoblinger for nettverk. Den ene tilkoblinga kalt "nvidia nforce MCP networking kontroller" fungerer, og bruker den som standard til bredbånd og sånt. Den andre tilkoblinga som er litt lenger "nede" på hovedkortet blir kalt 1394 nettverkskort. Når jeg flytter nettverks kabelen fra til 1394 tilkoblinga skjer det ingen ting, det lyser ikke noe lys der ved inngangen heller. Når jeg ser på tilkoblinga i nettverkstilkoblinger, så er den alltid tilkobla med 400mb/s.

 

Er det virkelig mulig at 1394 tilkoblinga er ødelagt, er fersking på dette her...

Endret av blazern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"1394 Connection" i Windows brukes for å koble opp "nettverk" mellom to PCer via FireWire (også kjent som IEEE 1394) og har ikke noe med Ethernet-portene på PCen din. FireWire porten(e) kan ikke forveksles med Ethernet-portene og bruker helt andre kabler/kontakter. FireWire brukes typisk til eksterne disker, videokamera osv. Hvis du ikke bruker FireWire kabel til å koble sammen to PCer kan du like gjerne disable "1394 Connection". Av en eller annen merkelig grunn står den som connected med hastighet 400 Mbps selv om det ikke er noe som er tilkoblet på FireWire-porten. Tror heller du bør sjekke om du har riktig driver for de innebygde nettverkskortene dine.

 

I flg. Asus har du følgende:

-Marvell 88E8001 Gigabit Lan PCI Controller supporting 10/100/1000 BASE-T Ethernet

-MCP-T integrated NVIDIA MAC + Realtek 8201BL PHY

 

Sjekk i Device manager (enhetsbehandling) om du ikke har noen enheter med utropstegn på (mest sannsynlig pga manglende/feil driver).

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...