Gå til innhold

Bilde/filmfremviser i tatovering/piercing-studio


Anbefalte innlegg

Jobber i et tattoo/piercing-studio. For tiden er lokalet 270kvm, hvorav ca. 100 brukes til flash (diverse motiver som folk kan titte på). I og med at vi må flytte, har vi tenkt å gjøre dette litt mer plass- og kostnads-effektivt.

 

Tanken vår er å scanne alle motivene inn og lagre dem på en server. Her skal vi ha dem i kategorier, f.eks. tribal, old school, new school, fantasy, og så videre.

 

Deretter skal vi ha x antall 15" LCD-skjermer (med touchscreen) hengende på veggen, hvor folk kan bla seg gjennom de forskjellige kategoriene. Det må også være mulig å se hvordan en tegning vil se ut som tatovering, hvis vi har et bilde av den.

 

Ser for meg at bildefremvisningsprogrammet har ca. 900x768 dedikert til motiv/bildefremvisning, og en rad på 124px med forskjellige knapper.. "motiv", "portefølje", "tilbake" og evt. noe annet. En mulighet jeg har tenkt på, er å bare lage en webside med en slags galleri-funksjon som genererer html-filer etterhvert som bilder blir lagt til, og vise disse via Opera/IE i fullskjerm.

 

Men, finnes det evt. noen programmer som kunne gjøre dette lettere? Jeg må scanne inn rundt 1000 A3-sider, så jo mindre arbeid utenom dette, jo bedre. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hmm, muligens kan picasa være en fin løsning?

 

Make a label.

 

Use labels to tag your photos into quick groupings inside Picasa. Viewing and sharing the pictures you grouped under a label is easy – they make great slide shows and movies

 

..

 

Keep one picture in multiple albums.

 

Picasa creates a new “instance” of each photo you label without taking up more space on your computer, so you can put the same picture into multiple albums.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...