Gå til innhold

Ny vifte til 6800LE


_dundun_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter også på et Gainward 6800LE kort som jeg vil få bytta vifta til. Temperaturen stiger fort til 70-80 grader ved 3d-load, og 60-65 grader ved non-load (windows).

 

I 3dmark05 så stopper alt opp etter en 10 sekunder med god framrate, for så å fortsette i ca halvparten av de framsa jeg egentlig skulle hatt (fra ca 28fps til ca 14fps). Regner med det har noe med temperaturen å gjøre, siden jeg bytta hovedkort og cpu nylig som begge lager mer varme.

Samtidlig bråker orginalvifta ganske mye.

 

Uansett; jeg trenger også en ny cpu-kjøler til samme kort, og har sett på Arctic Cooling VGA Silencer NV5 selv som mange har gode erfaringer med. Men lurer likevel på her på hw.no, de har ofte mer peil enn vilkårlige produktanmeldelser på komplett.no :p

 

Er den god, eller har dere andre alternativer, som f.eks. den zalman-vifta det er linka til i posten over.

 

Fler forslag!!

Endret av bj0rnar
Lenke til kommentar
Jeg sitter også på et Gainward 6800LE kort som jeg vil få bytta vifta til. Temperaturen stiger fort til 70-80 grader ved 3d-load, og 60-65 grader ved non-load (windows).

70-80 grader er ganske mye dersom du ikke voltmodder/overklokker kraftig. Vær klar over at kjøleribba på Gainward 6800LE-kortene sitter ganske løst. Prøv å klem samtidig på ribbe og bak på kortet for å få bedre kontakt. Ellers kan du jo prøve å ta av kjøleribba og legge på ny kjølepasta?

Lenke til kommentar
Har satt på Arctic Cooling VGA Silencer NV5 nå.

Funker veldig bra så langt !

NV5 er ikke designet for 6800le.... så pass på at minnet får tilstrekkelig med kjøling, da LE kort ikke har BGA chips.

Minnekjølerene passet perfekt med minnebrikkene på skjermkortet da?

 

6800LE er jo et 6800-kort bare at den ikke har aktivert 16 pipelines som default.

Lenke til kommentar

Vel, det er GPU-kjernen i midten sant?

Rundt disse, er 4 rektangulære brikker (som jeg måtte fjerne noen elendige kjøleribber fra) som går i en slags bue rundt/over gpu'n.

 

Det er et Gainward 6800LE forresten, hvis du ikke visste det (vet ikke om produsentene har forskjellig byggeoppsett)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Hvordan fjernet du kjøleribbene på rammene? Varme eller elektorspray eller bare styrke?

Skal sette på en artic cooler nv5.

 

mvh

 

:dontgetit:

 

 

Fant allerede bruksanvisningen fra LarsC. Takk LarsC.

Så er det bare å manne seg opp ;)

 

 

Gikk fint det :w00t:

 

Metoden jeg brukte for å fjerne kjøleribbene på rammen var brute force.

Tok godt tak og vrei rundt til de slapp. Var festet med dobbelsidig tape.

Har ikke blodklokket enda, men kommer nok.

 

:dribble:

Endret av zipher
Lenke til kommentar
Skal kjøpe NV 5 silencer, trenger jeg også å kjøpe minnekjølere til kortet mitt?

 

Please svar kjapt, skal kjøpe det nå!!

 

:dribble:

 

Regner med du snakker om 6800le. I så fall har dette kortet allerede minnekjølere som du sikkert har sett.

Poenget er at du må fjerne disse 4 minnekjølerene for å sette på artic cooler nv 5.

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skal kjøpe NV 5 silencer, trenger jeg også å kjøpe minnekjølere til kortet mitt?

 

Please svar kjapt, skal kjøpe det nå!!

 

:dribble:

 

Regner med du snakker om 6800le. I så fall har dette kortet allerede minnekjølere som du sikkert har sett.

Poenget er at du må fjerne disse 4 minnekjølerene for å sette på artic cooler nv 5.

:thumbup:

Betyr det at Arctic cooleren kjøler de 4 minneplassene også?

Endret av drno
Lenke til kommentar

Jeg har et Gainward 6800LE med nVsilencer5. Den kjøler GPU og alle fire minnebrikker. Den er stillegående, og kjøler glimrende! Når jeg bruker 390 MHz @ 1,5 vGPU (økt i BIOS fra standarden på 1,4), ligger temperaturen på under 55 grader ved spilling og benching.

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...