Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av ekstern harddisk over nettverket


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har problemer med deling av min eksterne harddisk. Det kommer opp feilmelding hver gang jeg prøver å få tilgang til den fra andre pc'er på nettverket.

 

Feilmeldingen er som følger:

 

"\\Ragnar\Jan Erik er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av denne serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser.

 

Serveren har ikke nok lagringsplass til at denne kommandoen kan utføres"

 

Jeg har jo delt harddisken! Hvorfor kommer denne feilmeldingen opp da? Og hva menes med at serveren ikke har nok lagringsplass? Jeg har jo ikke noe server.

 

Håper at dere kan hjelpe meg. Er veldig takknemlig for alle svar :thumbup:

 

 

Mvh Jan Erik Breivik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Aktiverte gjestekonto, ingen forskjell. Får tilgang til andre delte ressurser. Det er derfor jeg finner det så merkelig at jeg ikke får tilgang til harddisken.

 

Noen andre gode ideer?

 

Mvh Jan Erik

4032453[/snapback]

 

Har et lignende problem. Jeg har 2 eksterne harddisker, den ene med FAT32(250gb), den andre med NTFS (500gb). NTFS disken får jeg ikke delt rota av eller enkeltmapper. Får da opp meldingen "\\navnpåminpc\mappepåharddisk er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser.

 

Nettverksbanen ble ikke funnet."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...