Gå til innhold

Oppgradering av PC - Anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Jeg skal snart stå til konfirmasjon og da tenkte jeg jeg skulle oppgradere PC'en.

 

Noen som har noen tips om hva jeg bør oppgradere?

 

Speca

 

- Hovedkort: Abit V17

- Grafikkort: Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB DDR (Dette grafikkortet holder lenge for meg)

- Strømforsyning: Q-tec 350W

- Prossesor: Intel Pentium 4, 2.8 Ghz

- RAM: 512 MB

- Harddisk: Seagate Barracuda 120 GB, 2MB cache 7200RPM

- Kabinet: Q-tec, silver

- DVD-ROM: NEC DVD-brenner IDE ND-1300, bulk sort.

- CD-ROM: Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x/

- Skjerm: Hansol 19'' CRT 920P

- Tastatur og mus: Logitech MX700

- Høytalere: Logitech X620

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny strømforsyning.

Mer ram (Helst en identisk brikke).

Ny Windows harddisk (Hvis hk har støtte for S-ATA, så kjøp en 200GB S-ATA f.eks).

Ny DVD-brenner.

 

Fjern cd-brenner og erstatt den med den nye dvd-brenneren hvis du ikke har flere kontakter til IDE.

 

Skal du oppgradere bare for og bruke penger, så syns jeg du heller bør spare pengene. De er kjekke og ha skal jeg si deg. Hvis du ikke har moped-lappen, så skal du vel kanskje ta den, samt ha sykkel. Og litt etter det, så skal du sikkert ha bil-lappen, samt bil. Så pengene er kjekke og ha på kontoen ;)

 

Fortell oss litt selv hva du bruker pc'en til, hva du er missfornøyd med osv. Blir evt. litt enklere da.

Lenke til kommentar

Vi har en egen kategori for slike tråder - Hjelp til kjøp/salg av PC

Merk deg at det finnes egne retningslinjer for denne kategorien, som skal følges.

 

Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under skjermkortkategorien, om den blir postet i "Annet om hardware" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet". Er du i tvil, poster du der du tror det passer best og kontakter moderatorene via rapporter-knappen og ber om evt. flytting av tråden.
Stenges på grunn av feilposting.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...