Vikers88 Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Hvordan kan man få Norton Antivirus 2004 til å IKKE søke etter diskett når pcen skrus på????
Misantropen Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Control Panel - Add / Remove Programs - Norton * - Uninstall Så kan du legge inn et annet virusprogram. Norton er ikke bare et antivirus program, det infiltrerer hele maskinen din og eter alle ledige systemressurser
Vikers88 Skrevet 19. april 2005 Forfatter Skrevet 19. april 2005 hvilket antivirus program og brannmur mener du er best????
Skagen Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 (endret) Control Panel - Add / Remove Programs - Norton * - Uninstall Så kan du legge inn et annet virusprogram. Norton er ikke bare et antivirus program, det infiltrerer hele maskinen din og eter alle ledige systemressurser Jeg må si meg enig her. NAV er nesten et virus i seg selv. Bruk heller alternative antivirus-løsninger. Personlig har jeg ingen antivirus, og har ikke hatt virus siden 2001 med untak av noen ulumske java-greier Housecall fant Men til gjengjeld formaterer jeg ca. hver tredje måned fordi WindowsXP er er selvdestruerende operativsystem. Slik var det selv med NAV i de eldre dager, bare enda tregere. Hardware-brannmur, alternativ nettleser samt litt fornuft i bruk av nett/applikasjoner er egentlig nok til å holde unna det meste av spyware/virus. Endret 19. april 2005 av skag1
zjulik Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 (endret) Men til gjengjeld formaterer jeg ca. hver tredje måned fordi WindowsXP er er selvdestruerende operativsystem. Hmmm...hva skjer med din XP etter ca 3 måneder? Nysgjerrig... Endret 19. april 2005 av zjulik
OnetroM Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 hvilket antivirus program og brannmur mener du er best???? Det er allerede en mengde tråder her på forumet som tar for seg diverse virusprogrammer. Her er en: http://forum.programmer.no/index.php?showtopic=401685
Misantropen Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Mange skryter av Nod32 siden den krever så lite ressurser. Men det har ingen firewall. Du kan laste ned en 30-dagers her. Men etter det må du kjøpe det. Personlig bruker jeg ikke firewall på min maskin, men er veldig påpasselig med å skru av diverse "tjenester" som kan misbrukes. Har også firewall i routern. Men hvis en vil ha personlig brannvegg kan en hente ned enten Zone Alarm eller Tiny Personal Firewall som også er gratis. Du kan også legge inn Avast! Home som er gratis versjon. Den skal fungere helt fint.
Skagen Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 (endret) Hmmm...hva skjer med din XP etter ca 3 måneder? Nysgjerrig... Det mest markante er at Opera 7 blir ubrukelig. Er like ustabilt som dronningen av England på en hoppestokk. Men siden jeg nå har byttet over til FireFox er det snart 6 måneder siden sist jeg formaterte - og det trenges en formatering nå merker jeg Kjørte Housecall online scan for første gang siden jeg installerte for 6 måneder siden, og eneste den fant var en java-ting som tilsynelatende var harmløs (java-ting for IE, som jeg aldri bruker jo) For øvrig har jeg så ufattelig mye diverse programvare og spill lagt in som jeg ikke lengre bruker (eller aldri har brukt; f.eks iTunes), men ikke gidder avinstallere en etter en. Lar jeg dette gå langt nok mister jeg total kontroll over hva som er på maskina og hvor det er. Kaos med andre ord Så du trenger ikke bekymre deg for brannfare o.l. ved bruk av XP-installasjoner eldre enn 3 måneder. Endret 19. april 2005 av skag1
zjulik Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 (endret) Hehe...brannfare...jeg begynte nok mest å fundere over hva det vil si at et operativsystem er stabilt/ustabilt, og i ytterste konsekvens: Er det for en kyndig bruker, med de rette verktøy, mulig å ikke bare redusere "forfallet", men å unngå det fullstendig? Dersom systemet "ruster" uansett hva en gjør, om enn langsomt, er det jo et faktum at operativsystemet i seg selv ikke er godt nok. Hvis så er tilfelle, kunne jeg tenke meg å vite mer om hva det er i en normal XP-installasjon som foregår som fører til forfallet: Er det filsystem-koden? Er det registerhåndteringen? Er det båndene mellom hardware og software? Hvor skjer de negative endringene i bits og bytes som til slutt nødvendiggjør en reformatering? Selv føler jeg at jeg etterhvert vet en del om hva som bør gjøres - daglig, ukentlig eller månedlig - for å bevare systemet i god stand. Og jeg skyr reformatering fordi det for det første er tidkrevende, og for det andre krever reinstallering/rekonfigurering av ganske mange programmer jeg bruker i det daglige. XP-installasjonen jeg kjører nå er 6-7 måneder gammel, og hadde kanskje vært over to år gammel om det ikke hadde vært for at jeg selv foretok noen uheldige operasjoner i forbindelse med et forsøk på å kommunisere med en gammel Win-98-maskin. En annen ting er at jeg ofte opplever å erhverve meg ny kunnskap om systemet i de tilfeller hvor jeg har forsøkt å gjenvinne stabilitet (som oftest etter egne feil!) og funnet råd på nettet om registerredigering, feilsøking etc. Denne kunnnskapen ville jeg ikke hatt hvis jeg hadde reformatert i steden for å reparere. Kan en tenke seg en XP-installasjon som er like god etter 5 år - under den hypotetiske forutsetning at en ikke opplever OS-uavhengige hardwarefeil? Endret 19. april 2005 av zjulik
Skagen Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Vel, MS-DOS 6.22 var OS'et som aldri trengte å repareres om man kunne vedlikeholde det litt. Det var tider. Synd ikke System Restore funker så bra, ellers hadde det jo bare vært å sette OS'et tilbake til jomfru-stadiet Kan vel egentlig ikke si at XP ruster av seg selv. Husker XP imponerte meg langt over tidligere Windows opperativsystemer i stabilitet og utholdenhet. Som sagt tidligere, hovedargumentet mitt for å formatere ved en slik frekvens var Opera. Men kan godt være Opera alene som var selvdestruktiv. Tar man ibruk IE uten noe popup blockers o.l er dette en selvmordshandling i seg selv. Rot o.l. grunnet bruk er vel uungålig, selv på Linux for de som måtte tilbe dette. Men er fint å kvitte seg med alt rotet og ha en helt ny og frisk XP installasjon
_Adler_ Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Jeg pleier også å formatere ofte. Syns det er best, for det blir alltid noen småproblemer/av og til store problemer som dukker opp. Holder meg til Nod32 og Sygate Personal Firewall etter at jeg byttet fra NIS. Hehe, dere har rett, Norton er jo nesten er virus i seg selv og slikt bruker mange folk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå