Gå til innhold

Mye dårlige hardiskytelse etter krasj


Anbefalte innlegg

PC'en min krasjet her om dagen etter noen litt "rare" lyder fra harddisken. Når jeg startet opp igjen kommer vindows feilmelding opp om at den ville sende inn info om krasjen. Dette sto der:

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Hard Disk Drive Error Detected

 

Problem Description:

 

Thank you for submitting an error report. Windows was temporarily unable to read your hard disk drive. This problem is general in nature and unfortunately we are unable to determine the specific cause of the read error from the error report. In most cases this problem is temporary and can be ignored, however, if the problem is occurring repeatedly we recommend you follow the additional troubleshooting steps below.

 

Common Causes of Problem:

 

* Large file transfers from secondary media to local hard drive

* Power loss to hard disk drive causing inconsistent data sectors

* Problems entering Hibernation or Standby Mode

* Hard drive lag caused by filter drivers, such as virus scanners

* Bad connection cables, or misconfigured master/slave settings

 

Additional Troubleshooting Steps:

 

The following steps are provided as general troubleshooting steps and may or may not prevent the problem from reoccurring. If you can not resolve the problem using the steps below or are uncomfortable performing the following actions, we recommend you contact your computer manufacturer for assistance.

 

1. Back up your files and folders immediately to prevent potential data loss. Click here to learn how to backup your data.

2. Run a hard disk drive error checking utility. For instructions click here.

3. Contact the manufacturer that sold you your hard disk drive for support options.

4. Re-seat or replace the drive cables.

5. Consult your computer documentation or contact your manufacturer for proper drive hardware settings.

 

NOTE: As a general rule, Microsoft recommends you backup your files on a regular basis in case of any unexpected hardware failures.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

Etter dette har disken brukt 2-3 ganger lenger tid på oppstart (fra 1m15s til 3m+), og jeg synes den bruker lengre tid generelt også. Noen andre som har opplevd noe liknende, eller vet hva jeg kan gjøre med dette?

 

PS: Dette har skjedd tidligere også, og da reinstallerte jeg win for å få fjernet prolemet. Har også kjørd disksjekk slik det står i teksten.

 

Curunir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å antyde noen spesifikk årsak, vil jeg anbefale deg å ta backup av viktige data umidelbart om du ikke har gjort det.

 

Du kan gå over kablinga og sjekke den, men i og med at det har fungert bra før og du også hører rare lyder, tyder alt på at disken er i ferd med å totalhavarere etter mitt skjønn!

 

I disse dager plukker man opp en 200GB disk til godt under tusenlappen :yes:

Lenke til kommentar

Jeg synes det virker som om det er software/driver basert, med tanke på at feilen ble rettet opp etter en reinstall av windows. Det skjedde for 3-4 måneder siden, og har ikke hatt noen problemer med det i mellomtiden

Endret av curunir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...