Ozelot Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 (endret) Ja, satt og tenkte litt idag over nettverket som jeg har satt opp. Slik det er nå, kan jeg få tilgang til 3com routeren ( 192.168.1.1 ) fra enver pc som er koblet opp på mitt nettverk. Eneste sikkerhets tiltak er MAC-filtrering (siden den dataen jeg bruker er koblet opp med kabel) Noen som har en ide om hvordan jeg kan blokke "url`en" 192.168.1.1 ? Sitter nå på et annet nettverk, og der kommer det opp en slik ( bilde ) boks hvis jeg prøver koble med til 192.168.1.1. Edit: Ok, jeg tror jeg kan blokk enkelte url`er ved å gå inn i routeren, men jeg hadde foretrukket en slik boks som vises på bildet, eller lignende. Endret 18. april 2005 av Ozelot
pfviv Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Slå på security på boksen din da. en plass kan du sette passord på den. Hva er typenummer på 3Com routeren din?? Ivan
josh909 Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Tenkte akkurat det samme - sett opp passord på routeren så kommer folk til en login-side uansett.
Ozelot Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 Tenkte akkurat det samme - sett opp passord på routeren så kommer folk til en login-side uansett. Er vel passord som standard, men hadde håpt på litt mer fancy greier som jeg viste bilde av lenger oppe. Her er routeren. Finnes det andre måter jeg kan komme meg innpå routeren ?
Magnus Lie Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Jeg har den samme routeren, og jeg må skrive inn passord for hver gang jeg skal logge meg på routeren uavhengig av hvilken av mine maskiner jeg bruker. Du får ikke logget deg på routeren uten det passordet uansett, så hvorfor du skal ha mer beskyttelse enn det skjønner jeg ikke. Jeg tar det som en selvfølge at du har byttet default-passordet med ditt eget? Mvh. Magnus Lie
Ozelot Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 Jeg har den samme routeren, og jeg må skrive inn passord for hver gang jeg skal logge meg på routeren uavhengig av hvilken av mine maskiner jeg bruker. Du får ikke logget deg på routeren uten det passordet uansett, så hvorfor du skal ha mer beskyttelse enn det skjønner jeg ikke. Jeg tar det som en selvfølge at du har byttet default-passordet med ditt eget? Mvh. Magnus Lie Absolutt, men jeg er nok litt paranoid av meg, ønsker ikke at inntrengerne skal vite hvilken router jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå