Gå til innhold

OMFG! GEIL FUNKER IKKE!


Amo Aka Eagle

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med noen Geil brikker.

Jeg kjøpte for noen dager siden Gail x Ultra CL.2 og Geil Value som jeg skulle putte inn i pc'ene hjemme.

Men tror du ikke at ingen av de funket med noen av hovedkortene?!?!

 

Jeg satt og suka i 8 timer med PC'en i går fordi jeg trodde det nye HK'et jeg oxo hadde kjøpt var defekt!

Men det var Asus hovedkort jeg hadde kjøpt! så jeg hadde problemer med å tro at det kunne vært ødelagt (aldri hatt noe probs med asus)

 

Så først så setter jeg i Nye HK'et i min maskin og setter inn rammen og Thermaltake bigwater.

 

Når jeg er ferdig og skal skru på pc'en så starter den opp.. men 0 skjærmbilde!

 

Første reaksjon var å tro at rammen var gåen... men den var jo splitter ny tenkte jeg!.

Så etter å ha demontert og montert sammen alt igjen og sett over absolutt allt! så funka den fortsatt ikke :S

 

Jeg prøver å bytte ram slotter og til og med å prøve den andre geil rammen..

ikkenoe funker!

 

Prøvde å bruke onboard skjermkort + vanlig skjermkort.

Svart skjærm uansett.

 

Nå har jeg begynnt å tro at det er HK'et det er noe galt med.

 

Så jeg tar ut det nye og setter inn det gamle igjen.. Btw det er ganske mye stuk når man har vannkjøling :S

 

Monterer det gamle HK'et.. skrur på pc'en... SVAR SKJERM!!!

 

Akkurat da begynner jeg å bli skikkelig svett..

 

Men så prøver jeg å sette inn de gamle brikkene.. og vips så funker alt!

 

Så nå må jeg sette inn det nye hk'et igjen siden det ikke var defekt! OMFG!

 

Ser dere hvorfor jeg er litt smålig forbanna?

 

Hvorfor funker ingen av geil brikkene på værken ASUS eller Albatron HK?

 

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noen geil brikker før. de likte høye spenninger..

Prøvd å sette opp vdimm?

 

geil ultra klarer opp til 2.95V før garantien ryker.

Standard Vdimm etter en clear cmos er 2.6V.

 

Pipetoner/lyssignaler fra hovedkortet kan gi en indikasjon på hva som er feil.

 

Sikker på at alt står skikklig i? hadde samme problem da jeg bygget pc første gang. skjerm var svart.. viste seg at ram brikka ikke sto skikkli nedi sporet selv om klipsene på begge sider av ram sloten var på plass..

 

kansje det nye hovedkortet nekter å starte uten vifte?

Endret av snoopafella
Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

 

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...