Gå til innhold

Bytte ut harddisk C:


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har et lite problem: Jeg har Win Me innstallert på c: (8GB ata33) og Win XP på D:(20 GB ata100). Jeg gjorde det på denne måten fordi jeg måtte ha Win ME pga driverkonfikter i XP. Saken er den at jeg helst vil fjerne C: og sette inn en større og raskere disk, men har hørt at det kan by på problemer ettersom jeg har et OS på den disken. Noen som har hørt om denne problemstillingen?

 

Takknemlig for tips i denne saken!

 

Mvh Lasse M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den letteste, og trolig den beste er å bare sette inn en ny disk som prim. master, og den du har nå (C:, evt +D:) som slave. så installerer du OS på den nye prim.master,

 

og flytter alle filer du vil ta vare på fra den gamle disken. så formatterer du den :smile:

Lenke til kommentar

har hatt samme problemet selv... winxp har boot-filene sine på c:!! viss du på en eller annen måte gjør om dette må du innstallere winxp på ny:/... eneste valget du har er å formatere alt, å innstallere på ny på din nye disk:) vet ikke om det går an å speile windows-partisjoner, men d går iallefall i linux... husk å ta backup iallefall:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-06 11:00, Wildl skrev:

Heisann!

Jeg har et lite problem: Jeg har Win Me innstallert på c: (8GB ata33) og Win XP på D:(20 GB ata100). Jeg gjorde det på denne måten fordi jeg måtte ha Win ME pga driverkonfikter i XP. Saken er den at jeg helst vil fjerne C: og sette inn en større og raskere disk, men har hørt at det kan by på problemer ettersom jeg har et OS på den disken. Noen som har hørt om denne problemstillingen?


Takknemlig for tips i denne saken!


Mvh Lasse M


 

Sett inn en ny disk, partisjoner og formater disken, start XP og kopier alt fra 8GB disken til den nye disken. Husk at Windows må settes så alle filer vises.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...