Gå til innhold

Synspunkter og tips angående oppgradering av pc!


Anbefalte innlegg

Hei! Er ny her på forumet og har et par spørsmål. Jeg skal nå oppgradere pcen min.Jeg har allerede valgt ut deler med en kamerat som har litt peiling og erfaring med dette. Listen ser slik ut:

 

Seagate Barracuda 7200.7 160GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM

Sapphire Radeon 9800PRO 128MB DDRAGP8X,256bit bus,DVI-I,TV-Out,Lite-Retail

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual PackKit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Totalt 2866 kr.

 

Hva synes dere om denne listen?

Jeg har et Intel Pendleton 2 D845EPT2 hovedkort,med 2,4 Ghz. Blir det da for "mye" med 1024 mb minne? Høres kanskje teit ut men jeg har ikke så mye erfaring! :blush:

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les retninglsinjene, den merket LES FØR DU POSTER, om bruk av emnefelt i denne kategorien.

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar

En liten tilbakemld. til deg som er ny her.

Har sett litt på lista de og sjekket hovedkortet ditt.

Sånn som jeg ser det så burde du oppgradere hovedkortet i samme slengen grunnet hva det støtter av ting. Hovedkort er ikke VELDIG dyrt liksom.

Det hovedkortet du har nå støtter maks 2048 Mb i 2 sloter DIMM. Og den støtter bare AGP 2x,4x (1,5V) og det skjermkortet du har valgt har AGP 8x sokkel.

 

Det er helt greit det du har valgt vis det hadde passet sammen.

 

Vis jeg hadde valgt så hadde oppsette blit som det som står under her:

 

Asus P4C800-E Deluxe 1399,-

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB 950,-

Sapphire Radeon X700PRO 1790,-

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB 1349,-

 

Total pris på dette er: 5488,-

 

Dette er ikke ille pris syns jeg. Med det nye hovedkortet får du inn ny teknologi som S-Ata og flere minnebanker samt bedre lydkort og nettverkskort. Du kan sikkert bruke det skjermkortet du har funnet for det er ikke et ille kort men hadde nok godt for det jeg har valgt. Valget står opp til deg nå. Si ifra vis det er noe mer du lurer på.

Endret av Micro80
Lenke til kommentar

Om du først skal gå for sata disk, så kjøp en med NCQ, den jobber mer effektivt da den sorterer alt som skal inn på disken og ut av disken slik at den ikke hopper for mye rundt.

 

Også en fordel å slipstreame inn sata drivere på en xp disk, kan da i samme slengen slipstreame inn xp2, om du ikke har det fra før av på disk.

 

Søk på slipstream her på forumet om du lurer på hvordan det gjøres. Det som skjer er at xp2 oppgraderer installasjonsfilene på cd'en. Ganske artig i grunn!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...