Gå til innhold

PCI WLAN-kort og Ubuntu


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er på jakt etter anbefaling om et PCI WLAN kort som skal brukes på en Ubuntu-installasjon.

 

Kortet skal være plug'n'play med Warty eller Hoary. Har Warty nå, men kan oppgradere hvis jeg må det.

 

Kortet må ikke være 802.11g da jeg bare har "b" nett hjemme foreløpig.

 

Til nød kan også et USB-WLAN-kort brukes hvis dere har noen anbefalinger på det.

 

Prisen er ikke såå nøye så lenge kortet fungerer stabilt og uten de store installasjonsutfordringene.

 

Trenger dette i forbindelse med ny leilighet, og maskinen skal stort sett bare stå som print og backupserver, og for å slippe å kable om i en kliss ny leilighet, så tenkte jeg på dette. Vet det blir litt dårlig ytelse, spesielt på fil-overføring, men det får så være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et Skyr@acer Pro PCI 154 som jeg bruker i Ubuntu Breezy og Hoary. Hoary (ikke Warty) oppdager og konfigurerer det automatisk ved installasjon, og hvis du allerede har installert Hoary er det bare å kjøre "modprobe ath_pci" i en konsoll og reboote. Kortet støtter både 802.11b og 802.11g. Har ikke hatt noen som helst problemer med det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...