Gå til innhold

Spill pc, hjelp til HK, CPU, RAM max. 5K


Anbefalte innlegg

Heisann alle på Hardware.no

 

Trenger litt hjelp jeg. Har tenkt å oppgradere pc'n slik at den er klar når Battlefield2 kommer ( i juni forhåpentligvis). Denne pc'n har jeg kunn tenkt å bruke til spill. Det begynner å bli en liten stund siden jeg kjøpte den forrige pc'n så jeg er ikke oppdatert på hva som er nytt på markedet.

 

har tenkt å kjøpe:

hovedkort

cpu(amd)

ram(1gig)

skjermkort

 

har tenkt å bruke max 6000kr. Vet dette er litt stramt budsjett, har et geforce3 kort fra før (som kostet en formue i sin tid LOL) så tenkte kanskje å bruke dette, til jeg for mer cash, og heller bruke de 6k på hk cpu og ram. D virker som det er et mylder av deler der ute nå:) Hadde vært kjempefint om noen hadde giddet å gi noen hint om hva som kan være en god combo. PS. Har kabinett skjerm mus funcmatte og alt d der.

 

Hilsen

Håkon

 

 

---------------

its all good

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hovedmotivet ditt er å kjøpe med tanke på Batllefield 2, og hvis dette ikke kommer før i juni, ville jeg anbefale deg å vente til juni. Det betyr selvfølgelig ikke at du ikke kan få en PC nå som fungerer bra til dette spillet. Men prisene vil sannsynligvis falle en del på de komponetnene jeg ville anbefale deg å kjøpe nå, slik som AMD 64-prosessor og skjermkort. Det kan også være en fordel å se an tester av selve spillet, så du vet hva som kreves. Men hvis du allikevel vil kjøpe nå, kan jeg godt anbefale deg følgende sokkel 939-system:

 

(Jeg vil ikke anbefale deg å bruke Geforce 3-kortet ditt, siden det gjør deg avhengig av AGP-port, istedenfor PCI-e.)

 

DFI Nforce 4 Ultra 1350,-

AMD 64 3000+ Winchester 1200,-

OCZ Platinum EL DDR400 512 MB 900,-

Sapphire Radeon X800 XL 2700,-

 

Sum i overkant av 6000,-. Dette burde også gi et godt overklokkingspotensiale.

Og istedenfor å kjøpe skjermkort senere, kan du heller kjøpe en ekstra minnebrikke senere.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Takker for rask tilbakemelding:)

Er enig i at det lønner seg for meg å vente til juni, av erfaring blir vel kanskje release datoen utsatt også. Håper det ikke blir som HL2:) Regner med at jeg kommer til å kjøpe et nytt skjermkort når jeg først er i gang. Skal sjekke ut de komponentene dere foreslo.

 

Hilsen Håkon

Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15/04/2005 : 14:00

  Forslag

 

MSI K8N NEO4 Platinum nForce 4 Ultra Kr 1195,-

 

Athlon 64 3200 Socket 939 Kr 1550,-

 

 

Corsair TWINX1024-3200C2 Kr 1349,-

Bare en liten ting ang minnet som jeg ikke selv fant ut før etter at jeg hadde kjøpt det. Det støtter ikke CL2 på AMD, kun på Intel. ;)

Lenke til kommentar
Hvis hovedmotivet ditt er å kjøpe med tanke på Batllefield 2, og hvis dette ikke kommer før i juni, ville jeg anbefale deg å vente til juni. Det betyr selvfølgelig ikke at du ikke kan få en PC nå som fungerer bra til dette spillet. Men prisene vil sannsynligvis falle en del på de komponetnene jeg ville anbefale deg å kjøpe nå, slik som AMD 64-prosessor og skjermkort. Det kan også være en fordel å se an tester av selve spillet, så du vet hva som kreves. Men hvis du allikevel vil kjøpe nå, kan jeg godt anbefale deg følgende sokkel 939-system:

 

(Jeg vil ikke anbefale deg å bruke Geforce 3-kortet ditt, siden det gjør deg avhengig av AGP-port, istedenfor PCI-e.)

 

DFI Nforce 4 Ultra 1350,-

AMD 64 3000+ Winchester 1200,-

OCZ Platinum EL DDR400 512 MB 900,-

Sapphire Radeon X800 XL 2700,-

 

Sum i overkant av 6000,-. Dette burde også gi et godt overklokkingspotensiale.

Og istedenfor å kjøpe skjermkort senere, kan du heller kjøpe en ekstra minnebrikke senere.

Lykke til.

hvor mye strømforsyning trenger man til dette ca.? (pluss andre deler og sjerm)

Lenke til kommentar
Hvis hovedmotivet ditt er å kjøpe med tanke på Batllefield 2, og hvis dette ikke kommer før i juni, ville jeg anbefale deg å vente til juni. Det betyr selvfølgelig ikke at du ikke kan få en PC nå som fungerer bra til dette spillet. Men prisene vil sannsynligvis falle en del på de komponetnene jeg ville anbefale deg å kjøpe nå, slik som AMD 64-prosessor og skjermkort. Det kan også være en fordel å se an tester av selve spillet, så du vet hva som kreves. Men hvis du allikevel vil kjøpe nå, kan jeg godt anbefale deg følgende sokkel 939-system:

 

(Jeg vil ikke anbefale deg å bruke Geforce 3-kortet ditt, siden det gjør deg avhengig av AGP-port, istedenfor PCI-e.)

 

DFI Nforce 4 Ultra 1350,-

AMD 64 3000+ Winchester 1200,-

OCZ Platinum EL DDR400 512 MB 900,-

Sapphire Radeon X800 XL 2700,-

 

Sum i overkant av 6000,-. Dette burde også gi et godt overklokkingspotensiale.

Og istedenfor å kjøpe skjermkort senere, kan du heller kjøpe en ekstra minnebrikke senere.

Lykke til.

hvor mye strømforsyning trenger man til dette ca.? (pluss andre deler og sjerm)

Du trenger ikke så veldig kraftig strømforsyning. Men det kan være smart å kjøpe en god strømforsyning. Det har med stabilitet å gjøre. Det er ikke så mye å spare på å kjøpe en dårlig en heller. Det holder sikkert med 350 W, men det skader ikke å gå litt opp, for sikkerhets skyld, til f.eks. 430 W. Særlig hvis systemet skal overklokkes. Det er mange gode typer å velge mellom, for eksempel OCZ, Antec, Fortron Source, Enermax, etc.

Lenke til kommentar

du sier ikke noe om at du skal overklokke?? Hvis ikke så er det ingen grunn til å kjøpe et dyrt HK, da holder msi neo4-f til 800kr i lange baner, parer du det med et x800xl skjermkort og en 3000+ og 2x twinmos twister så har du et greit oppsett..

 

Skal du overklokke, ville jeg byttet til dfi ultra HK og twinmos speed premium pc3500 minne..

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...