Gå til innhold

PC fryser,virker som hd slår seg av og på?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et problem som er utrolig irriterende.

Alt er helt fint når jeg er i windows og driver med vanlige ting, altså når pc'en nærmest er idle.. Men så fort jeg begynner å spille så tar det kanskje ett minutt så stopper alt opp i ett par sekunder og det høres ut som harddisken slår seg av og på igjen og så går spillet glatt igjen, men det samme skjer igjen med jevne mellomrom og etterhvert fryser den i ett sett...! :no:

Har prøvd å flytte spilla over på en annen HD, men samme problemet er der fortsatt så jeg tror det er HDen med operativsystemet som er problemet. Har sjekka systemloggen, men der er ingen spesielle advarsler eller error.. Har også foretatt diverse error sjekker av disken, uten å finne noe spesiellt.. Jeg regner altså med at hden er problemet siden den lager rar lyd når problemet oppstår.

Har forøvrig 4 harddisker og 350w psu.. Men de trekker vel ikke akkurat mer strøm under spilling så tror ikke at psuen er for liten. Men kan jo være mulighet for det og.

Kan også nevne at jeg har bytta kabel, og er en sata disk det dreier seg om.. hvis det i det hele tatt er den disken jeg tror da.. :dontgetit:

Noen som har peil på hva problemet er eller har forslag til løsning?

Alle svar settes stoor pris på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som strømforsyninga! Selv om ikke diskene trekker mer strøm når du spiller, så gjør andre komponenter det.

Det er ikke nødvendigvis for liten strømforsyning, men kanskje du har koblet for mye på en kurs? Hvis du har noen ledige kontakter på en annen kurs, prøv å sett harddisken i den.

Skrevet (endret)

Takker for svar.

Skal prøve når jeg kommer hjem..

Jeg bruker en overgang fra vanlig til sata (strøm), kanskje denne ikke er helt god heller - Kjøpt på biltema :ermm:

Var forresten en gang jeg fant en kalkulator på nett for å beregne hvor stor strømforsyning man trenger utifra så å så mange komponenter, men husker ikke adresse.. Noen som vet?

Endret av V3N0M
Skrevet

Nå virker alt normalt... Har tydligvis hatt hastvert når jeg kobla til den nyeste disken, den var kobla til viftestyringa..! :blush: .. Og viftestyringa har som regel stått på halv effekt :ermm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...