Gå til innhold

Creative lyddrivere tilgjengelig for eldre kort.


Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Jeg har i lengre tid brukt creative drivere til mitt audigy 2 ZS som har vært basert på Audigy 4 drivere.. Det vil si at en fyr har hacket disse driverene for bruk med eldre lyd kort, noe som er kjempe bra! Du kan bruke alt av nyere software for de eldre kortene, og lyden blir faktisk bedre. Masse flere instillinger og diverse. Altså dette er strålende for folk som vil utnytte lydkortet sitt maksimalt!

 

Jeg har sett at her på hardware.no forumet er det ingen info om dette og heller ingen som diskuterer dette her, så jeg tenkte jeg kunne lage en post om dette så vi kan snakke om det på norsk, og dele erfaringer?

 

Disse driverene er ¨hacket¨ for alle tidligere kort, som Creative Live, audigy 1 og 2! Jeg vil anbefale dere som ikke kan noe om dette å lese litt her:

http://driverheaven.net/showthread.php?t=66414

og

http://driverheaven.net/showthread.php?t=45004

 

#Topic noe modifisert av moderator#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Driver og laster ned PAX-NewYear 2005 pakken nå. Dette så spennende ut. Har selv et Audigy 2 ZS kort.

 

Er det store forskjeller på softwaren/driverne til Audigy 4 ? Vil lyden osv. fungere perfekt med hackede drivere, i spill og lydprogrammer?

Det er ikke sånn kjempe forskjell, men du får masse nye ting og tang, som er gøy ja :p

Den fungerer ganske bra, men du må avinstallere nøye å gjerne bruker driver cleaner for at det skal gå best mulig.

Det har vært litt problemer ved bruk av EAX 4.0, men creative har kommet med nye drivere til audigy 2 og ZS nå som skal fikse dette. Disse kan du bruke sammen med denne pakken.

Merk, du kan enten bruke dine egne creative drivere eller noen som han har hacket som er basert på creative sine drivere(fra litt forskjellge, for å få best resultat). Det du uansett kan installere er Software packen til audigy 4..

Jeg forklarer sikkert litt rart :blush: så, jeg anbefaler deg å lese litt i den tråden.

De nye beta driverene til creative:

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=58673

Lenke til kommentar
Så bare masse "made-in" tegn på screenshots, så det var jo greit.

Hmm, du har sikkert ikke sett nøye nok.. Alle driverene er på engelsk, men ja du kan velge kinesisk, fordi han som har hacket driverene er fra kina.

Endret av defzx
Lenke til kommentar
Før man skal installere driverne står det at man skal slette "wdma10k1.inf" Hvor er den?

Den ligger i inf mappa til windows, men hvis du har søkt og ikke funnet den, så har du den ikke..

- delete wdma10k1.inf from Inf folder (show hidden files first)
Lenke til kommentar
vil disse driverene virke til et Sound Blaster PCI512?
Niks, Kun Live og Audigy-Serien
Er det noe vitsi å bruke disse driverne hvis man har Live! 1024 bare? (vil det i det hele tatt fungere?)
Det vil fungere, men det er kun kontroll-panel som egentlig er endret, Den "forbedrede lydkvaliteten" hørte jeg ikke noe til. Bug-driver deluxe.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...