Gå til innhold

Kjøp av undervannshus


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nylig kjøpt meg et Canon Powershot A85 kamera. Fungerer veldig bra til mitt bruk.

 

Det jeg trenger nå, er et undervannshus. Skal primært bruke det når jeg er på ferie, ikke dypere vann enn maks 5 meter.

 

Eneste jeg har klart å finne tåler 40 meter, og kostet i overkant av 2000,- , noe som er litt for mye for mitt bruk.

 

Kan noen hjelpe?

 

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste for meg, er at kameraet tåler bassenglek og litt bølgeskvulp. 2 meter er nok det dypeste..

 

Prisen er også en faktor. Da jeg kun skal bruke posen/huset noen uker på sommeren, trenger den ikke koste allverdens.

 

For øvrik var jeg på ewa-marine.com, der kostet en enkel pose 1500,- + frakt fra Tyskland - er dette vanlig pris?

 

Takk for hjelp folkens :)

Lenke til kommentar
Så du vil heller kjøpe en pose til 1500 + frakt og toll (25%) fra tyskland, enn et tilpasset hus til 1825kr + frakt i norge? Dårlig regnestykke spør du meg  :whistle:

 

WDP-DC 30 i prisguiden.

Så langt jeg kan se så spør vedkommende om det er vanlig pris, ikke at vedkommende foretrekker å bestille en pose fremfor hus.

 

 

Men skulle pose være ett alternativ så ta en titt her:

http://www.nakshop.no/aqua_pack.htm

Endret av stoners
Lenke til kommentar
Ville aldri brukt en slik "pose" ned på 5m. Tror trykket blir såpass at knappene blir trykket inn og ubrukelige. Og en slik pose gjør at knappene er vanskeligere å betjene enn med et hus.

 

Trykket på 5m er ikke på mer enn 1,5 bar. Dette er kun 50% mer enn trykket vi har rundt oss daglig. Knappene vil med andre ord være langt ifra ubrukelige. Men et undervannshus er selvfølgelig å foretrekke i alle situasoner.

Vet ikke om jeg ville turt å ta med digitalkameraet i en "pose" ned på fem meter...selv om det sikkert ikke er noe stort faremoment

Lenke til kommentar
Trykket på 5m er ikke på mer enn 1,5 bar. Dette er kun 50% mer enn trykket vi har rundt oss daglig. Knappene vil med andre ord være langt ifra ubrukelige.
Siden det ikke er vakuum i kameraet så er det samme trykket på begge siden av knappene og summen av den kraften er null. I posen så vil trykket bare komme fra yttersiden, bortsett fra litt øket lufttrykk på grunn av at posen trykkes sammen.

 

Et kamera med et utstikkende objektiv på 4 cm i diameter vil oppleve et trykk på ca 6kg forfra ved 5 meters dyp. Hvis ikke posen er laget for å avlaste det trykket så vil den bare være trygg på kamera der objektivet ikke stikker ut av kroppen.

Lenke til kommentar
Siden det ikke er vakuum i kameraet så er det samme trykket på begge siden av knappene og summen av den kraften er null. I posen så vil trykket bare komme fra yttersiden, bortsett fra litt øket lufttrykk på grunn av at posen trykkes sammen.

 

Et kamera med et utstikkende objektiv på 4 cm i diameter vil oppleve et trykk på ca 6kg forfra ved 5 meters dyp. Hvis ikke posen er laget for å avlaste det trykket så vil den bare være trygg på kamera der objektivet ikke stikker ut av kroppen.

 

Dette trykket på 6 Kg vil ikke kun presse inn foran på kameraet, men rundt om hele, like kraftig overalt. Kameraet vil med andre ord bli klemt fra alle kanter. Dette trykket er selvfølgelig mest skadelig for objektivet som ofte kjøres motorisert ut og inn av huset. Men som anderfo sa, det finnes en del filteradaptere som avlaster dette trykket. Ville som sagt ikke tatt med kameraet ned på 5 meters dyp hvis jeg ikke var forsikret om at "posen" var laget for denne typen bruk og at kameraet tåler det.

Endret av Mikkle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...