Gå til innhold

CompactFlash 2GB til RAW fotografering.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser de kun bruker B1.02 firmware på målingene sine. Mulig det er noen forbedring med B1.03 som de fleste bruker nå? Klarer den utnytte raske brikker bedre? For det ser jo ikke ut som det er store forskjellen mellom Sandisk Extreme III og Ultra II på det å skrive RAW.

Prisforskjellen er ikke mer enn 300 kr uansett på Ultra og Extreme. Lexar "80x" er heller ikke så værst, men koster mer.

PS: Fant ut hvor rask Apacer "100X" er: "15MB/sec in read speed , 13MB/sec in write". Sandisk Extreme III tilsvarer "133X".

Skrevet

Jeg har fundert i det stille (og delvis halvhøyt) og har nettopp fått bekreftet av en bruker i et annet forum at 1x defineres som 150 kb/s, visstnok etter overføringshastighetene på CD-romstasjoner (finner ikke tilbake posten så denne brukeren kan ikke krediteres dessverre. Hvis du leser dette, sorry!)

100x burde være ca. 15 mb/sek. Hva kameraet presterer er en helt annen sak.

Skrevet (endret)
Sandisk Extreme III skal visst være minst 20 MB/s overføringshastighet (http://www.sandisk.com/retail/ext3-cf.asp). Aner ikke hvor mange x det blir, fant ikke ut hvilken regne måte jeg skulle bruke.

133x er det vel man sier. Men egentlig blir det 137x dersom ma bruker 1MB = 1024 kB.

Tror det er 133x som har blitt avrundet til 20MB..

Endret av --7
Skrevet
Men uansett er det jo greit med et kjappt CF-kort i USB2 lesern.
Det finnes mange trege USB lesere. USB 2.0 lesere er like trege som de gamle USB 1.1 leserne, Hi-Speed USB er mye raskere, men leseren kan fremdeles være like treg.
Skrevet

Sant nok. Jeg har lesern til Lian-Li. Noen som har lest noen test av denne?

Tok en liten test i går på å overføringshastigheter til CF-kortet i lesern, og det ble langt høyere enn de "skarve" 12Mbps (1,5 MByte/sek) som tilsvarer USB 1.1. Kom opp i nærmere nærmere 5MB/sek lesehastighet som skulle tilsi noe sånn som 40Mbit hastighet.

Og siden USB 2.0 har kun 3 hastigheter: Low Speed (1.5Mbps), Full Speed (12Mbps), and Hi-Speed (480Mbps), vil jeg tro at lesern støtter Hi-Speed og at selve CF-kortet er flaskehalsen, evt komponenter inne i lesern.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...