Gå til innhold

BF1942 fryser når jeg prøver å starte det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens :)

Nå har jeg fått tilbake min store harddisk, og nå har jeg nyformatert Windows som skal brukes til Battlefield 1942 spilling og Counter-Strike.

Jeg har installert ALLE oppdateringer på Windows Update, installert DirectX 9.0c End User Runtime (eller noe sånt, den jeg alltid har brukt, som funker 100 %), og lasta ned og installert NVIDIA skjermkortdriver, NVIDIA NForce driver (alle er siste drivere).

Så var det tid for å installere Battlefield 1942. Jeg har installert spillet,Battlefield 1942 1.6 patch, og Battlefield 1942 1.61b (elns) patch, som skal være den siste patchen.

Så har jeg installert DesertCombat 0.7, og DesertCombat Final.

Men når jeg setter i CD-en, og starter spillet, kommer Battlefield 1942-logoen, og dermed skjer ingenting videre.

Vet noen om hvorfor dette skjer? Er det noe jeg har glemt?

Jeg har alltid gjort dette sånn før, men likevel så funker det ikke.

Jeg er veldig takknemlig for om noen hjelper meg, for jeg er ikke så glad i å spille CS mer :p:)

Mvh, pavlion.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe? :(

Ingen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Forresten, jeg får startet spillet nå, men skifta i menyen har forsvunnet.

Hvis jeg får fiksa det, har jeg fiksa alt, så kan noen please prøve å hjelpe?

:) Mvh pavlion

Skrevet

Mener jeg en gang hadde noe kluss med bf. Mener det var pga skjermdriverne. Prøv en reinstall av det evt. last ned noen eldre og prøv.

En annen ting jeg lurer på er om du disabla antivirus når du installerte skjermdriverne?

Det kan være en medvirkende årsak.

De fleste problemene jeg har hatt med bf har vært pga. nvidia skjermdrivere, faktisk.

Håper dette kanskje var til noe hjelp.

Mvh Rattata.

Skrevet

Ja, nå har jeg installert litt eldre drivere, men problemet er fortsatt der :(

Ingen som vet om noe jeg kan gjøre?

Jeg gir opp snart, dette er jo helt umulig :(

Skrevet

Ikke gi opp, tenk hvor mange timer med underholdning du får når du har DC ”oppe å går” :thumbup:

Det er mitt spill det :love:

Mange har hatt problemer med skjermkort driveren og installeringen, kan ikke gi deg noe annet råd en å installere alt på nytt(driver, dc 07 og dc final)

Hvor har du lasta ned modder og patcher fra?

Skrevet

Skal prøve å hjelpe deg så godt som mulig. For meg virker det som driver crash.

Det du beskriver med at teksten i menyen ikke er der, er det slik at du ser tekst der men at den ser ut som Predator- skrift (gjorde det hos meg).

Er nesten 100% sikker på at det var driverproblemer jeg hadde.

Her er noen linker du kan lese litt gjennom for å se om du finner ut av problemet. Link 2 er fra et forum jeg fant. Kanskje det kan være til noe hjelp?

Link 1.

Link 2.

Link 3.

Link 4.

Et gjentagene tema som går igjen er dette med nVidia drivere i to av de forumene. Dette var også problemet hos meg. Men som sagt så husker jeg ikke hva jeg gjorde for å fikse dette.

Uanset, lykke til med problemet ditt. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...