Gå til innhold

Hvilket HovedKort for Overklokking


Anbefalte innlegg

ja hvilket HK skal ein velge i desse dager ... Eg skal ha Pentium IV ( P4 :smile: ,men har lurt å legge meg på eit Asus HK siden eg sikkert kommer til å Kjøpe meg eit ASUS GF4 Ti4400 128MB DDR :smile: , men har jobba mykje med MSI på jobben ( jobber som datatekniker :smile: ) å desse er gode kort med lite feil ,men feilen er jo berre at eg aldri har fått prøvd ut Overklokking på desse :sad: , så er det noen her med litt Bred erfaring innen OC som kan utale seg om hvilket HK som ein skal velge for OC ? MSI, ASUS, ABIT? , Epox +++

 

 

Detter skal bygges :

 

CPU = Pentium IV 2,26GHz OC = 2,8 - 2,9 GHZ .. kanskje 3,1Ghz :smile: ?

Minne = DDR 512 MB PC2100

Lydkort = Creativ Audigy Player

 

+ noe annet snaks som swiftec kjøleblokke ovs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du må ha bedre ram skal du oppnå de hastighetene du "håper" på. Jeg tror nok du trenger minimum pc2700, eller høyere, og et godt merke gjør heller ikke noe. Det hjelper ikke å ha et bra HK og prosessor om rammen ikke klaer å følge med i svingene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-08 13:20, erl skrev:

EPoX EP-4G4A+ (kjører selv 1.6A @ 2.4, kan gå lenger, men venter på ny blokk for P4)


Abit BD7-II er også god


 

HeHe :lol 1.6A @ 2.4 ... håper virklig du ikkje meiner Amper ,men GHz ... hadde da vore morro i kjørt 1.6Amper kjennom CPUen :grin: ... å i tilleg OCen til 2.4 :grin: ...

 

JaJa ... nokk om dette fjaset ... Kor finner eg Asus P4S533 Hovedkort ? Komplett har dette , med det er jo med SIS chipsett ... ÆSJA ... ,men det ser ut som ein MÅ ha SIS chipset for å få PC2700 Støtta :sad: trudde virklig det var fleire med PC2700 støtte.

 

Trur også jeg har noen andre krav :

 

Hovedkortet MÅ STÅTTE :

 

* PC2700 DDR Minne ( Duh )

* Raid På HD

* USB 2.0 PÅ HK

* Helst Støtte for 533 FSB

 

Har tenkt å Kjøre 2 stk. WD 80 GB 8 MB Cashe i RAID :grin: så RAID kontroller på HK er nesten eit MUST da.

 

Som eg kan sjå det på heimesida til Asus ( http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4s533...33/overview.htm )så er dette det einaste kortet som Asus Har med 533FSB & PC2700 støtte :sad: , å det er uten noko RAID :sad:

 

Noko som veit om andre HK Produsenter som har noko gode HK ? Abit BD7-II virker som eit solid HK, men det mangler ein ting PC2700 støtta :smile: .

 

Jeg har funnet eit HK som kan vere aktuelt ... det har alt .. PC2700 ( SIS 645DX Chipset ) , FSB 400 & 533 , USB 2.0 , RAID ( 0,1,0+1 ) + at den har LAN on Board, åja det er Lyd på HKet også, men den kunne trur eg ikkje eg kjem til å bruke. Det er eit MSI HK,

MSI 645E MAX2-LRU heite d, har funnet det på Komplett.no ,men lurer no på korleis det blir å OC dette kortet ...

 

Noen som har erfaringer med MSI & OC tidligere ?

 

Meir om MSI HK :

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl

 

Håpe andre kan ha hjelp av denne Posten også :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Quote:



Har tenkt å Kjøre 2 stk. WD 80 GB 8 MB Cashe i RAID
:grin:
så RAID kontroller på HK er nesten eit MUST da.



 

IDE-RAID er temmelig lite vits hvis du skal kjøre RAID-0 .. RAID-1 og andre er jo selvsagt en annen sak, men antar du mente RAID-0..

 

Du får bare 10-20% ytelsesforbedring ved RAID-0 på IDE disker, fordi det er prosessoren som fremdeles må styre diskene, det sinker jo alt ned ..

Hadde det vært SCSI-disker hadde vi snakket om en helt annen ytelsesforbedring, da tar SCSI-kontrolleren seg av styringen ..

 

Så å kjøre RAID-0 med IDE blir lite vits i forhold til kostnaden.

Lenke til kommentar

Til P4-2,26/533 skal du ikke kjøpe Asus P4S533. Det duger bare til moderat overklokking p.g.a. manglende PCI/AGP-lock.

 

Hvorfor ikke gjøre det enkelt og gå for Asus P4PE, - du får kortet med eller uten raid med 2-300 kr i prisforskjell, og kortet har alt du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...