Mantion Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Hvordan kan jeg begrense outputen av en char string? Si jeg har en char tekst[1000] som inneholder mye skrot i begynnelsen og slutten. Så vil jeg at når jeg tar cout << tekst at den skal begynne å skrive ut hvor det står tegnet # eller tekstordet "ip" og slutte når den møter på tegnet ¤ eller sluttordet "slutt" ??? Jeg vet at i cin så gjør vi det slik: cin.ignore(1000, #) Men hvordan i cout ??? Mantion
Mantion Skrevet 13. april 2005 Forfatter Skrevet 13. april 2005 Ok, kanskje dette var litt vanskelig. Men se her, jeg har en array med chars tekst[5000] som inneholder MYE dritt som jeg vil ha vekk. Jeg vil bare ha den delen hvor det er IP: xxx.xxx.xx.xxx : Mantion IP: xxx.xxx.xx.xxx : Somedude Resten skal vekk! HVordan får jeg til dette? Mantion BTW: Jeg har lastet inn en html side ved hjelp av telnette den og skrive GET kommandoen. Alt havner i en variable. Og mye av koden er så kalt "chunked" og det må vekk ... Mantion
charlie di meola Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 (endret) man strstr edit: her får du litt C før myubi rekker å forvirre/forpeste deg med c++ dritt #include <string.h> #include <stdio.h> int main(int argc, char **argv) { char data[]="masse random bullshit IP: 123.456.789.012 : Mantion bla bla bla"; char ip[15],navn[30]; char *p=strstr(data,"IP:");; printf("%s\n%s\n",data,p); sscanf(p,"%*s%s%*s%s",ip,navn); printf("%s\n%s\n",ip,navn); return 0; } Endret 14. april 2005 av charlie di meola
prebenl Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 om du gjør den om til en string, er det vel mulig å løse problemet med string.rfind() og string.substr()
Dead_Rabbit Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 http://www.cppreference.com En oversikt over en hel haug med klasser og funksjoner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå