Gå til innhold

Canon 350D og eldre Sigma objektiv


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe et Canon 350D med 18-55 objektiv - men jeg har to eldre Sigma objektiver som er til et eldre Canon Eos 1000 (?) - 35-70 og 70-210.

 

Objektivene er sikkert 10 år gamle - er det noe sjans at jeg kan bruke disse på den nye kameraet ?

 

Tore ML

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe et Canon 350D med 18-55 objektiv - men jeg har to eldre Sigma objektiver som er til et eldre Canon Eos 1000 (?) - 35-70 og 70-210.

 

Objektivene er sikkert 10 år gamle - er det noe sjans at jeg kan bruke disse på den nye kameraet ?

 

Tore ML

Under normale omstendigheter skal du kunne bruke disse objektivene. Det som blir ment her er at Sigma ikke alltid har vært like heldig med softw. i sine objektiver, og at du derfor må sende de til oppgradering for å kunne bruke de.

 

Men du bør satse på at de kan brukes og ta deg gjerne en tur i en foto butikk og sjekk om de fungerer :)

Lenke til kommentar
Men du bør satse på at de kan brukes og ta deg gjerne en tur i en foto butikk og sjekk om de fungerer :)

Da er han jo egentlig moralsk forpliktet til å kjøpe det i en butikk også, og ikke på nettet. Men nå sparer man vel ikke så mange kronene på å kjøpe det på nettet fremfor i butikk at det oppveier for ulempene med å kjøpe på nettet lenger heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...