Gå til innhold

Vannkjøling til Lian Li PC73SLB, rad. plassering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv PC73SL med evo360 montert i toppen.

 

Om du ikke vil kappe i toppen kan du montere radiatoren i bunnen av kabinettet. Du har jo ~7,3cm klaring under kabinettet med hjulene montert. Du kan da plassere radiator utvendig (t.d. en BIXII/III) og viftene innvendig. Mer dog at en BIX3 vil kreve noe modifisering ellers siden du har ~39cm å gå på før du stopper i HD boksen. Merk også at PCI festene stikker med 1,5cm av bredden (du har ~1,8cm klaring under disse). Er støy viktig kan du heller gå for BIP mot BIX siden disse skal ha laver motstand og ikke krever fult så kraftige vifter som BIX.

 

Skal du ellers unngå kapping i kabinettet må du gå for 80mm radiatorer (t.d. Black Ice Micro), 160mm versionene kan du få problemer med å få på plass til.

Ved topp bak (over PSU) har jeg en max høyde på 13,5 cm, max bredde ~18,5cm.

Ved hovedkort har du en 16-17cm i høyden og ~12cm i bredden.

 

evo160: 193x88x67mm (LxHxD)

Black Ice Micro2: 193 x 82 x 46 mm

 

Går du for en evo360 i topp med tilhørende radiatorgrill skal du nok klare å få et bra resultat ;)

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Takk for tipsene :yes:

 

Det er støyen jeg er ute etter å fjerne.

 

Har A64 3000@2,2Ghz og et 9800pro@XT som skal kjøles. Muligens også chipene på Asus K8V og 2x WD raptor.

 

Har sett på evo160 radiatoren, men er dette nok?

 

og ennå viktigere, får den plass over PSU?

 

og er det foresten mye å vinne på å montere en evo 360 i mitt tilfelle? :hmm:

 

hadde vært fett, men da må jeg få noen til å hjelpe meg.

 

Hadde jo selvsagt vært gøy og presse cupen mer, men jeg tror ikke kjølingen setter en stopper for dette.

 

Det viktige er at løsningen blir bra, og at den ser pen ut. Kabinettet var ikke billig, så jeg ser ikke for meg at vannkjølingen skal være noen budsjettløsning heller.

 

 

Tar gjerne imot flere tips :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at du skal klare å få inn noen evo160 over PSU, du må om ikke annet kappe i "boksen" for PSU (om du skjønner hva jeg mener) ;)

 

Derimot skulle du nok kunne klar å monter inn en 120mm radiator både over PSU og ved HK. Du kan jo t.d. bruke en fanadapter, du vil da også fjerne dødsonen under viftemotoren. Selv ville jeg nok gått for en montering av radiator enten i topp eller i bunn av kabinettet, gjerne en evo360 eller BIP3/BIX3 (se tidligere post). Da du har såpass klaring under kabinettet kan du monterer vifter eller radiator på utsiden av kabinettet og på denne måten hindre at du bygger for mye inne i kabinettet.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene am3k!

 

Har sett litt på en artikkel der det ble satt en evo 240 og en vanntank i toppen på ett Lian Li PC75USB kabinett. Det så jo veldig greit ut! :thumbup:

 

Tror jeg går for løsningen med evo360 i toppen likehvel. :yes:

 

spørsmålet er da hvilken pumpe jeg trenger. er denne tilstrekkelig, eller må jeg bruke en kraftigere 230v pumpe?

 

Tenkte å bruke denne løsningen for tank og pumpe. Da blir alt veldig ryddig og fint.

 

Skal som tidligere nevnt kjøle cup, gup, chippsett og 2x WD raptor + muligens en SCSI disk. :)

 

Og så til sist hvilken vannblokk er i så fall best for min sokket 754 cpu? :hmm:

Lenke til kommentar

Du får da også kraftige 12V pumper som t.d. MCP600 ;)

 

Det kan dessuten hende du klarer deg med en aquastream, denne kan "overklokkes" ved hjelp av aquaero. Om du ikke vil invistere i denne eller kjenner noen som har denne, kan du allikevel øke hastigheten noe ved å kortslutte 2 punkt i tilkoblingen for aquaero (hastigheter satt med aquaero blir lagret i pumpekontrolleren). Ikke at du nødvendigvis må overklokke denne, men fint å ha muligheten ;)

 

Skal du bruke den braketten og feste pumpen bak bør du huske vinkler til pumpen og til tanken.

Tank:

Pumpe:

Slangenippel, L, plast, 3/8"BSPTx3/8"ID (mot tank)

 

Når det gjelder vannblokk avhenger dette litt av pumpevalget. Går du for aquastream vil nok AC vannblokk, CPU, "cuplex PRO" være et bra valg. Går du for t.d. MCP600 kan du også vurdereDanger Den vannblokk, CPU, TDX A64. Danger Den blokkene trives best med høy flow.

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...