Gå til innhold

CL2 vs. CL3 minne for AMD Athlon 3500+


nab

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på hvor stor ytelsesforskjell det er på 2 GB RAM med CL2 timing vs tilsvarende med CL3 timing (konkret :

http://www.psdata.no/ps.asp?it=107264&mlevel=011001 vs. denne :

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151

Jeg har tenkt å kjøpe et S939 hovedkort (m/AGP siden jeg har et X800 med AGP) samt en Athlon 64 3500+. Gode forslag til HK samt alternative RAM-moduler (2 x 1 GB) mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

For å si det rett ut..

De dyre OCZ-brikkene er kun aktuelle dersom du skal bedrive seriøs klokking.. da de i mange tester viser at de kan kjøre både "stramme timings" og høye hastighet (HT/FSB).

Ja. de over dobbelt så dyre brikkene yter klart bedre i minnebåndbredde og i tester av typ Super-Pi.., men ved samme HT/FSB (f.eksk 200) så er reell praktisk forskjell så og si umerkelig..

Poenget med så dyr/eksklusiv RAM er å kunne klokke laaaangt over default..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er ikke noe facitsvar annet enn at du bør få en pekepinn på HK-produsentens websider.. ("Test report").

Jeg må si at jeg ikke er imponert over hverken AMD, HK-produsenter.. eller RAM-produsenter for å si det sånn..

Det skal/burde ikke være så vrient å få ett par brikker til å funke i ett A64-system som det til tider kan være..

Det er en "sticky" her over testede kombinasjoner over RAM/HK som jeg ikke synes er spesielt verdifull.. Har fått mer tips ved å tråle dette og andre fora om andres "specs" på A64-system..

Har ihvertfall sett at Geil-minne er listet opp som OK for en del S939-kort..og at andre her har Geil-minne (som du linker til) i A64-system.

Kan dessverre ikke gi deg bedre svar.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...