Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bygge en Biquad antenne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Med det samme, kan man bruke tv antenne kabler til coax kabel bare at man setter på andre plugger?

Endret av SuSE
Skrevet

når det gjelder hjemmemekk kabler, sålenge impedansen på coax-kabelen din er på 50ohm så kan du bruke den til wlan utstyr. skyt meg om jeg tar feil her ;), vanlige coax-antenne kabler man finner i hjemmet er på 50ohm, så ja, du kan bruke de.

en annen ting, forskjellige coax kabler har forskjellige nivå på signaltap, enkelte er ypperlig (HFX1336 er ett god eksempel) til wlan bruk, mens andre har mye høyere tap på 2.4ghz. alder på kabelen har også noe å si, om den er skadet osv..

hjemmemekk er enkelt og rimelig. 80kr for rp-sma plugg, 40kr for n-plugg og 10kr meteren for kabelen (HFX1336, 8kr om du kjøper lengder på over 10m på elfa) :)

ellers, den første kabelen du linker til, den på ps-data, er en nettverkskabel ment for ja.. nettverk. coax nettverk er gammelt, utdatert og tregt, samt høyst upassende for deg og ditt bruk (riktnok, du kan kjøpe kabelen, klippe av kontaktene og montere dine egne da, men hvem betaler 100kr metreren for en coax kabel når man kan få den samme kabelen, RG-58, på elfa for 11kr meteren? ;)). den andre derimot, er en antennekabel for wlan.

Skrevet

46-451-49 rp-sma. passer hfx1336 sånn passe. ;)

46-104-73 n-kontakt for chassi montering (på biquad'en

46-073-70 n-plugg for hfx1336

55-914-66 hfx1336

Skrevet

som nevnt tidligere, skyt meg om jeg tar feil :p

btw, den nettverkskabelen på ps-data, der er det oppført at det er en RG58. jeg forvekslet denne med RG58c som er en 50ohm kabel, RG58 er en 53ohm kabel.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...