Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC nekter å starte


Anbefalte innlegg

Har lånt ut ei maskin bygd på MSI K7T Pro2 med Athlon 800 i Aopen AQ8 Tower (fra jula 2000) fikk beskjed om at skjermen var gåen, tok med ny skjerm og kabel uten hell.

Kikket inni, er vel et av de første hovedkorta fra MSI med "D-Led" alle 4 lyser konstant rødt - skal vel skifte til grønt på alle etterhvert som maskina er klar til booting.

Tok ut Bios batteriet var 3,05V (skulle vere OK).

Har prøvd å boote uten skjermkort og HDD - samme D-Led beskjed, alle fire røde = "system power on" (ifølge klisterlapp i kabinettet som fulgte hovedkortet).

Maskina nekter å boote, får ikke kikket i Bios siden skjermen er svart (ikke får signal).

Kommer så langt at viftene (kjøler og HDD kjøler) starter, for å slå maskina av må "power on" holdes inne 4-5 sekund (stopper ikke i Dos?).

 

Har noen ide til feilsøking, maskina har ikke vært tilkobla internett, bortsett fra besøk hos meg for oppgradering, "eieren" blir 10 år til sommeren, bruker W2000 Pro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøkte ny PSU, uten hell, tror kortet (IDE port(er) kan ha tatt kvelden - med IDE kabel er HDD "død" (ingen respons) - tar eg bort kabelen og beholder strøm spinner disken, skiftet IDE kabel og disk (i tilfelle de er defekte).

 

Hva skjer om eg river ut CPU og det aller meste annet på kortet?

Kortet er et KT133A kanskje best å "pensjonere" det istedet for å bruke energi på feilsøking og "filosoferinger"...

 

Edit 11.04.

Prøvd skjermkort i en "ny" PC og det fungerte, samme med HDD (delvis - fikk feilmeld. ved "sikker start" - sprang fra VIA KT133A til nForce2..).

"Løsninga" blir "ny" PC til guttungen - min eks. nForce2 med XP2600/333 og GF4400Ti kort.

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...