Gå til innhold

D500 streaming av tv


jic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe.... ikke rart da D500 kun har GPRS og ikke støtter EDGE eller 3G (UMTS). Så på godt norsk:

telefonen støtter ikke høyhastighetsdataoverføring, noe som da trengs for å kunne streame av video, f. eks NRK som du nevnte.

 

Forøvrig på markedet nå fins det kun 2 telefoner som har 3G.

Nokia 6630 og Nokia 6680. Flere modeller kommer til sommeren og høsten :D

Lenke til kommentar
telefonen støtter ikke høyhastighetsdataoverføring, noe som da trengs for å kunne streame av video, f. eks NRK som du nevnte.

Han skrev ikke at han hadde problemer med dårlig kvalitet på videoen... :roll:

Han hadde problemer med å få video i det hele tatt (tror jeg).

 

jic: Dersom du ønsker å få hjelp må du nesten beskrive problemet. Blir litt "PC'en min fungerer ikke, hva er galt?" -spørsmål. Kan være du ikke har internett-tilgangspunkt.

 

Btw, Nokia 6650 har også 3G. Nokia er alltid først med nye ting... :whistle:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
telefonen støtter ikke høyhastighetsdataoverføring, noe som da trengs for å kunne streame av video, f. eks NRK som du nevnte.

Han skrev ikke at han hadde problemer med dårlig kvalitet på videoen... :roll:

Han hadde problemer med å få video i det hele tatt (tror jeg).

I og med at han ikke får no video opp er fordi D500 ikke har en høy hastighet. D500 har kun GPRS som gir en maks nedlastningshastighet på 56,6 kb/s.

UMTS har 384 kb/s hvis jeg ikke tar feil..

EDGE har 230 kb/s hvis jeg ikke tar feil her heller...

 

Så Lurifaksen, trur du virkelig at D500 greier å streame video med vanlig GPRS?

riktig nok GPRS klasse 10?

Lenke til kommentar
Så Lurifaksen, trur du virkelig at D500 greier å streame video med vanlig GPRS?

De fleste andre GPRS-telefoner av nyere dato klarer i alle fall det. Har prøvd det selv med min 6600. Den har ikke UMTS som du sikkert vet.

 

Er jo ikke noe krav at du må ha UMTS for å kunne streame video... Men kvaliteten er selvfølgelig mye bedre.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Snakk om en tråd som utvikler seg feil rettning når grunnlaget for båndbredde ikke er problemet her.

 

NRK mobil TV som jeg også i sin tid testet på Nokia 6600 vil ikke funke på D500 pga av manglende software til å ta den imot. Om formatet som streames er REAL format eller om REAL player er den eneste som kan ta det imot er jeg usikker på. Men den softwaren er ikke på D500.

 

AKIRa

Lenke til kommentar
Snakk om en tråd som utvikler seg feil rettning når grunnlaget for båndbredde ikke er problemet her.

 

NRK mobil TV som jeg også i sin tid testet på Nokia 6600 vil ikke funke på D500 pga av manglende software til å ta den imot. Om formatet som streames er REAL format eller om REAL player er den eneste som kan ta det imot er jeg usikker på. Men den softwaren er ikke på D500.

 

AKIRa

De streamer i følge artikkelen i 3gp noe mobilen støtter siden video blir lagret med kamera er i 3gp.

 

 

Er det mulig å installere software som du mente er grunnen.

 

Vet om det finnes flere hundre skjulte funskjoner(slått av)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...