Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem på 2manns lan, bare nett på en maskin

Anbefalte innlegg

Sitter på lan nå, med to maskiner og får bare nett på den ene. Vi er hos en kompis av meg på rommet hans. Han har nett, men ikke jeg.

Når jeg skriver ipconfig får jeg alt fra ipadresse til standard gateway, men disse adressene har stort avvik fra han andre sine.

Han har: ipadresse: 172.28.1.30

Nettverksmaske: 255.255.0.0

Standard gateway: 172.28.0.1

Jeg har: ipadresse: 192.168.1.103

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Standard gateway: 192.168.1.1

Vi har to svitsjer og to routere til rådighet, men er usikre hvordan vi skal sette det opp for at det skal funke.

Er det noen der ute som kan være så snill å hjelpe oss? :cry:

Endret av supercub
Videoannonse
Annonse

trenger bare en av hver.

internett kabel inn i routeren

så nettverks kabel fra router til switch

så kobler dere dere inn i den switchen, evt kobler den ene switchen inn i den andre og kobler dere på hver deres switch eller rett i routeren eller hvordan dere nå enn vil koble dere på. men utifra det du sier høres det ut som den ene routeren ikke står som router, men at den fungerer som en modem. Da kan du koble kabel fra denne til router2, som igjen blir koblet videre til en switch. skjønner du noe av det her? jeg er veldig trøtt

Takk for forslag.. eg er han som ikkje fekk nett..! Den kvelden me skulle ha LAN, tok eg berre maskina mi heim og ga opp. Er veldig frustrerte no sidan me aldri får det til skikkelig. Prøvde mange ulike kombinasjonar av router og switch men det gikk aldri. Me fikk bort ein kar til med maskina si, men han fikk samme problem...

Skjønnar ikkje at det skal være så vanskelig egentlig heller... :dontgetit:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...