Gå til innhold

Pc'en vil ikke boote!


strike8

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem...!

 

jeg har bytta ut harddisken på en pc, men når jeg skal få lagt inn OS på nytt booter den ikke, hverken fra harddisk eller cdrom....

Har også prøvd å legge inn os på nytt med en annen pc, så flytte den over men det funker ikke det heller.

 

noen som vet hva dette kommer av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan lage oppstarts disketter til oprativsystemet...ellers så kan du legge inn linux på en annen data og flytte over harddisken...det virker :thumbup:

jeg har prøvd å legge det på en annen pc, for så å flytte over HDD, og oppstartsdisketter trengs ikke for 2000 og/eller XP, skal liksom boote av seg selv de...

Lenke til kommentar
S-ata eller P-ata disk?

 

I biosn er hden satt opp som på booting du bruker kunne å velge mellom om ka som skal boote først i fra. Bruker å være Cdrom/Hd/Floppy Variere og du kan selv bestemme rekke følgen.

såpass veit jeg da... og det er vanlig ide hdd, men uansett hva jeg setter som alternativer i både bios og som jumper settings vil den ikke boote, og den nekter også å boote fra cd rom

Lenke til kommentar

Og pcen finner både cdrom og hd når den starter opp?

 

Har du floppy? Se om det er ny bios flash bios så teste på nytt.

 

Fordi hvis den finner både cdrom/hd og klarer ikke å boote er det noe muffens. Teste å bruke en annen ide kabel. Teste å Cleare Cmos. Er winxp/2k cden du har boot bar?

Test Hvilken disk er deT?

Lenke til kommentar
spinpoint 80 gig??

 

Hørtes ut som et jalla merke :ermm:

 

Ta ut Hd se nøye på forklainga om kordan du skal sette jumpern. Bruker å så på master wihout slave present. Prøv og sett bare på "Master"

hehe det er en samsung, akkurat som WD kaller dem "caviar" kaller de dem spinpoint... men back to topic, jeg skal gjøre et forsøk til med å flytte jumper, men det er bare det at det ikke er merket årntlig hva som er master eller slave...

Lenke til kommentar
spinpoint 80 gig??

 

Hørtes ut som et jalla merke  :ermm:

 

Ta ut Hd se nøye på forklainga om kordan du skal sette jumpern. Bruker å så på master wihout slave present. Prøv og sett bare på "Master"

hehe det er en samsung, akkurat som WD kaller dem "caviar" kaller de dem spinpoint... men back to topic, jeg skal gjøre et forsøk til med å flytte jumper, men det er bare det at det ikke er merket årntlig hva som er master eller slave...

 

Jumper setting finner du Her

Lenke til kommentar
du kan lage oppstarts disketter til oprativsystemet...ellers så kan du legge inn linux på en annen data og flytte over harddisken...det virker :thumbup:

jeg har prøvd å legge det på en annen pc, for så å flytte over HDD, og oppstartsdisketter trengs ikke for 2000 og/eller XP, skal liksom boote av seg selv de...

Jeg har nettopp innstalert win xp på en voldsom vrang pc... du trenger 6 disketter også laster du ned oppstartsdisket greia på microsoft.com ... så lager programmet diskettene av seg selv... linux skal det da gå fint an å flytte over fra pc til pc.. har gjort det flere ganger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...