Gå til innhold

Grillet Pentium 4


ThaJaCkal

Anbefalte innlegg

Endeli motbevist...

 

På Tomshardware så jeg en video som viste at Pentium 4 skal klokke seg ned for å unngå å bli toast... dette gjor den på videoen når de FJERNET RIBBEN. Så jeg tenkte: "jaja, teste med bare å fjerne viften og la ribben stå". Skrudde av maskinen fjernet viften, skrudde på igjen gikk inn i bios, såg tempen stige til 74.5 grader celsius så låste den seg!!! restartet PC-en, men nei... den var D Ø D !

Så da er man like langt vist en vifte går under... maskinen er like tapt uansett om det er en AMD eller Intel prosessor.. Vist noen lurer så var det en 1,8GHz Pentium 4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endlig og endlig, ikke at jeg har testet (eller tenkt å gjøre det) men mitt hovedkort har i alle fall støtte (og aktivert) beskyttelse. Hele maskinen går i shut-down dersom cpu temp når 50c, den ligger på 25-35c til vanlig. Har dog enda ikke fått maskinene til å slå seg av da.

 

Har 1.7GHz s478 boxed

Lenke til kommentar

ThaJaCkal åssen i helvete kunne du finne på og gjøre det da ..hehehehehehehe

Ja noen bare MÅ prøve ut alt , og jeg tenker du er en slik type ...

Men men det er sure penger og legge ut for en ny 1,8GHz Pentium 4 :sad:

Jaja sånn kan det gå når man bare ikke klarer og la være ..hheheheheh mobb mobb :smile:

Lenke til kommentar

*hirr hirr* En som har forstått det.. vekk med viftene og la intel'n dø in flames :smile: btw.. jeg kjørte min athlon 800 uten kontakt med peltier (lite uhell) den ble over 80 grader i bios .. og hang seg ikke.. og overlevde.. men goopen var litt småsvidd..

men slikt bør man altså egentlig ikke gjøre .. samme åssen cpu det er . .dagens cpu'er er raske og de _SKAL_ ha ribbe påmontert samma faen om det er en amd eller intel :>

Lenke til kommentar

hallo

min amd 1000 kan jeg kjøre uten vifte

57 var den etter 4-5 min i q3!

prøvde ikke så mye. men nå vet jeg og du som tror på meg at amd kan kjøres uten vifte men ikke uten kjøleribe!

 

det vil si at p4 er oppskrytt!!!

 

amd 1 Ghz

asus A7M266

512 DDR ram

ati 8500

live 1024

19" hansol

Lenke til kommentar

ThaJaCkal nå må du huske på og ikke ta av kjøleribba på ditt nye ATI radeon 8500 da ... :smile:

vist du ikke driter penger da :smile:

PS: men det kan jo være intresant og finne ut av hvor lenge Radeon kortet funker uten kjøleribbe :smile:

kan du la være og prøve ?

eller bare MÅ du ..hehehheh mobb mobb :smile:

Lenke til kommentar

Har dere hørt om testen på Tom's Hardware der de napper vekk alt som heter kjøling på en P4 og en Athlon og peiser på med Q3 til maskinene henger seg? Viste seg at P4'en tålte det, starta opp igjen etter at kjøling kom på igjen, mens Athlon'en sa takk for seg, oppbrent.

 

Så til mitt poeng. Hva f... er vitsen?? Skulle man tappe motoroljen av en Skoda og en Mercedes og så se hvem som gikk lengst, og evt. starta etter at man fylte på motorolje igjen? Ville man da tatt Skodaen? Snakker om de gamle Skodaene, før VW tok over.

 

Mye rart man skal få se før øynene tar kvelden

Lenke til kommentar

Hmmmm... jeg fjernet all kjøling på mitt gamle TNT2 Ultra kort for å se, ingenting skjedde... :smile: spilte CS som bare d.

Og ja, jeg har sett den videoen på Tomshrdware, det var derfor jeg måtte prøve å bare makka med viften uten ribbe.. tenkte som så at vist driten bare klokket seg ned når du tok av alt, så kanskje den ikke tålte at du varmet den sakte opp..

I WISH I HAD A CAMERA!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-22 21:00, Spirograf skrev:



Så til mitt poeng. Hva f... er vitsen?? Skulle man tappe motoroljen av en Skoda og en Mercedes og så se hvem som gikk lengst, og evt. starta etter at man fylte på motorolje igjen? Ville man da tatt Skodaen? Snakker om de gamle Skodaene, før VW tok over.





 

Jeg er nesten helt sikker på at skoda hadde vunnet :grin:

Lenke til kommentar

La oss sumere det opp - Skoda vs. Merce + no oil.

 

Skoda '84 modell m/1.3l 4-sylindra motor, billig Tsjekkisk bil, beregna på grusveier, elendig vedlikehold, dårlig bensin og olje fra permafrosten i Nord-Russland.

 

Mercedes '84 modell, 230T/2.3l, tysk statusbil med deeeilig rekkesekser. Beregna på autobahn, cruising i 150 km/t og kvalitetsføde fra Nordsjøen.

 

Åpne bunnventilen på begge og begynner å kjøre.

 

Etter 1km - Merca's kjølevann koker, motoren er rødglødende og det lyder forferdelig. Stempla lager 6 schnåle merker i panseret i det den gir opp med et smell. Verkstedet konkluderer med at hele skjiten må skiftes ut.

 

Skoda'n. Etter 1 km, kjølevannet koker, motor'n rødglødende og bilen simpelten stopper. Eieren plugger igjen bunnventilen, lar bilen stå noen timer, fyller på olje og kjører videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...