praut86 Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Hei! Jeg lurer på hvordan jeg kan få "låst" fpsen i doom3. Er det en egen console kommando for dette? mvh praut
Gunnar B Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Sett på vsynk i spillet og i driverne så går det ikke over 60fps.
Tahiro Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 VSYNC synkroniserer skjermkortet med monitoren din så alle bilder per sekund er ekte og ikke bare flyter rundt Jeg har alltid vsync på og får for det meste 100 fps men det grunnet jeg kjører 100hz på monitoren. I Doom 3 blir det verre siden det er langt mer hardware krevende. Men du blir ikke låst til 60 fps nei, det skjer kun hvis du kjører 60 hz på monitoren.
Gunnar B Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 (endret) VSYNC synkroniserer skjermkortet med monitoren din så alle bilder per sekund er ekte og ikke bare flyter rundt Jeg har alltid vsync på og får for det meste 100 fps men det grunnet jeg kjører 100hz på monitoren. I Doom 3 blir det verre siden det er langt mer hardware krevende. Men du blir ikke låst til 60 fps nei, det skjer kun hvis du kjører 60 hz på monitoren. Tror det er litt annerledes akkurat dette her når det gjelder Doom3,mener ganske sikkert at det blir låst på 60fps med vsynk på. Edit: Vertical Sync: Vertical Synchronization (also called Vertical Sync, or simply VSync) is the synchronization of your graphics card and monitor's abilities to redraw the screen a number of times each second (measured in FPS or Hz). If VSync is disabled (set to No), you may see some image "tearing" as your monitor and graphics card go slightly out of synchronization when the refresh rate exceeds the monitor's abilities, however your FPS can now exceed your monitor's refresh rate. There is something important to understand when talking about VSync and Doom 3 though - the Doom 3 engine is specifically capped at 60FPS, so normally you cannot exceed this framerate regardless of your VSync setting (you can exceed it by using the com_fixedtic -1 command - see Advanced Tweaking section). You can still have a refresh rate higher than 60Hz, it's just that your monitor will simply show some frames more than once. Endret 9. april 2005 av ghbing
praut86 Skrevet 11. april 2005 Forfatter Skrevet 11. april 2005 Med andre ord, det finnes ingen console kommando for å låse fpsen til en gitt verdi?
Radial Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Nei tror nok ikke det. Gode gamle Q3-motoren hadde jo forcefps men id har visst utelatt den i Doom3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå