slaraffen Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 jeg har en router Zyxel zywall1 med 4 porter. bruker to til stasjonære pc og en til ip telefom men kabel. Har online adsl. det gir meg en ledig port for trådløst Har en bærbar hp som jeg ønsker å ha trådløs oppkobling til og er grønn på dette. Døker råd og hjelp og en rimelig god måte å gjre det på. og lurer da på. Hva trenger jeg av utstyr på den routern jeg har og hva trenger jeg på pc. og er det noe problematisk med oppkobling. Ville vært glad om noen kunne gi meg råd om utstyr et jeg trenger og gjerne oppgi produktene jeg trenger , På forhånd takk :-)
sofTest Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 (endret) Du trenger et aksesspunkt koblet til ZyWall'en, og et USB eller PC-Card nettverkskort. Som et rimlig og godt aksesspunkt kan jeg nevne Linksys WAP54G. Om du ønsker å ha mulighet for å ha flere maskiner tilkoblet via kabel, kjøper du Linksys WRT54G-routeren. WRT54G kan konfigureres til å fungere som aksesspunkt, og koster kun noen tiere ekstra for disse portene. Husk å oppdater firmware før du konfigurerer. Du skriver ingenting om hvilken bærbar eller hvilket OS du bruker. Støtter den bærbare maskine CardBus-kort, så har du som sagt mulighet til å velge både PC-Card og USB-baserte nettverkskort. CardBus-kort har den fordelen at de er lettere å håndtere om dette er en maskin du pakker mye opp/ned fra veske e.l. Ulempen er den interne antennen, som kan gi litt dårligere signalstyrke/dekningsområde. USB-kort gir da ofte litt bedre signal med den eksterne antennen, samt at du har mulighet til å optimalisere plasseringen av antennen med en USB-forlengelseskabel uten signaltap. Det er som regel lite kompabilitetsproblemer mellom 802.11g-produkter, slik at du kan velge relativt fritt mellom merkene. Det kan dog være en idè å velge et av de mer kjente merkene, som f.eks. 3Com, Asus, D-Link og Linksys, med hensyn til driverstøtte i fremtiden. Det er ikke noe penger å spare på å velge de andre merkene. Sjekk også at kortet støtter det OS'et du bruker, og last ned nyeste driver fra produsenten. Endret 8. april 2005 av sofTest
slaraffen Skrevet 8. april 2005 Forfatter Skrevet 8. april 2005 jeg kjører win 2000, på den bærbare er det xp Home Det er en rimelig hp, Når du spør om den støtter Card-bus mener du da om det er mulig å sette inn et pcmcia kort. det gjør den.
sofTest Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Har ikke sett noen nyere kort som ikke støtter disse to OS'ene. Når jeg snakker om CardBus, så er dette 32-bit-versjonen og PCMCIA er 16-bit-versjonen PCCard-standarden. Nyere maskiner har normalt støtte for CardBus, og alle nyere kort jeg har sett krever CardBus-støtte på maskinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå