Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fiber til folket (underskriftskampanje)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virket litt for useriøst for min del...minste man kan forlange er vel at man tar seg tid til og lese igjennom hva man skriver...

quote "Derfor vil vi lage en underskrifts-auksjon for BILLLIGERE internett i Norge, og ikkje minst på STOR radius"

Herregud :thumbdown:

Endret av BUGS_Y
Lenke til kommentar

Jeg synes det er en god idé å få "fiber til folket", men vil heller prioritere disse tingene for å få fart i fibersakene;

HDTV, bredbåndstelefoni, store, norske film/musikkportaler

 

- Så man virkelig har en fordel av 10mbit utenom å laste ned warez fortest mulig.

 

TV2 webtv og NRK nett TV holder simpelten ikke.

Fru/Hr. Hansen velger heller Telenor de har vært faste kunder hos i 10 år (the fools!) istedet for å få noe fra bredbåndsfabrikken. For hva er vitsen med noe som er raskere enn ADSL ?

Dersom man fikk en kraftig norsk tilbyder av billig musikk/video over nettet (billige priser, store hastigheter), ville det nok vært mer attraktivt med EKTE bredbånd.

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Namsos, Skage i namdalen og Spillum har fått/får fiber innen August fra Nord Trøndelag El.verk (NTE) :D :D det blir digg ass! sammarbeidspartner om bla. TV-delen er Lyse :)

Har hørt snakk om at flere E.verk skal bygge ut fiber... men Lyse var vell først... så NTE... sikkert noen aktører i Oslo og andre stor-byer som har det fra før... men kanskje ikke så mange kraftselskap som satser uendelig mye penger på og få fibern ned i bakken og ut til folket per dags dato...

Lenke til kommentar

Hva godt gjør egentlig den underskriftskampanjen der? Telenor og alle de der vil vel ha egne lister over hvem som er interessert hvor før de gidder å foreta seg noe, og de fleste andre mindre ISPer virker ikke interesserte i å legge ut masse fiber uansett.

 

Jeg ville vært lykkelig om den listen der gjorde at det ble noe fiber på oss, men jeg tviler på at det er nok tyngde bak kampanjen.

Lenke til kommentar

Hvordan er det når f.eks Upc bygger ut slik at sågodt som en hel bydel får tilgang til Upc's internettalternativ Chello?

 

Jeg føler liksom at jeg ikke har noen som helst sjans til å bytte til noen som kan tilby noe bedre (uten at jeg har sjekket det ut) at jeg er låst til Chello da.

 

Må jeg bare håpe på at chello følger trenden eller kan jeg f.eks bytte til firstmile idag?

Lenke til kommentar
Namsos, Skage i namdalen og Spillum har fått/får fiber innen August fra Nord Trøndelag El.verk (NTE) :D :D det blir digg ass! sammarbeidspartner om bla. TV-delen er Lyse :)

Har hørt snakk om at flere E.verk skal bygge ut fiber... men Lyse var vell først... så NTE... sikkert noen aktører i Oslo og andre stor-byer som har det fra før... men kanskje ikke så mange kraftselskap som satser uendelig mye penger på og få fibern ned i bakken og ut til folket per dags dato...

Faktisk så bor jeg på spillum!

Lenke til kommentar
Overskriften sier vel det meste.

fibernor

Jeg synes nå det som står i "auksjonen" deres sier det meste jeg.

 

Det som også er FORKASTELIG i Norge, er at hvis man laster, så stjeler det Upload speeden man er lovet. Dette VIL VI HA SLUTT PÅ!

Kan du nevne hvor dette ikke skjer? Du nevner ADSL2+ tilbudet som eksempel på hvorfor Sverige er så mye bedre. ADSL2+ fungerer på samme måte når det gjelder ned- og opplasting. Makser du linja ut, mister du hastighet inn.

 

ADSL2+ er forøvrig lansert i Norge nå også. Og dekningen på ADSL2+ i Sverige er råtten, så å bruke det som eksempel er bare for dumt.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at slike underskriftskampanjer har noen som helst betydning. De kommersielle kreftene gidder ikke bygge ut i områder der de ikke ser at det kan tjenes penger innen overskuelig framtid. Staten skal heller ikke etter mitt syn bidra med penger til fiberutbygging. Er det blitt slik i Norge at vi bare setter oss tilbake i lenestolen og KREVER? Det er faktisk mulig å bidra med en del egeninnsats, f.eks. at naboer går sammen i en dugnad for å bringe fram grøfter med fiber i eget område. Etter mitt syn skal Staten bidra til livsnødvendige tjenester og ikke bidra til at sutrende smågutter skal få fiber istedetfor ADSL.

Lenke til kommentar

Hvor gamle er de som har startet denne underskriftskampanjen? 14-15 år?

Virker iallefall som om det er skrevet av folk i den aldreren, noe som gjør at det ser veldig useriøst ut. Det hjelper ikke å prøve å skrike ut ved å bruke store bokstaver og mange utropstegn.

 

edit: en liten feil. Samt at jeg kanskje hadde skrevet under hvis det hadde sett litt bedre ut.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Dette var god humor.. må jeg si..

 

Personlig må jeg si at det er nok med de tusenvis av auksjoner som foregår på QXL.

 

For å få fiber, må vi i tilfelle satt i gang en aksjon..

 

Tror det ville fungert bedre.

 

ser det for meg.. Telenor, Catch, Tele2 og Lyse begynner å legge inn bud på hvem som gidder å lage dyrest linjer.. woohoo. det hadde vært moro det.

 

men sånn helt seriøst, tror jeg det hjelper lite å si slikt som dette til ISP'er. Her må vi rett til tinget om vi vil at det skal skje no. En ISP klarer kanskje å bygge ut fiber i en by. Men den norske stat har nok langt større muligheter.

 

EDIT: Leif

Endret av Murty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...