Gå til innhold

Problemer med Qbic og 9800SE


razer

Anbefalte innlegg

Hei, har et merkeligt problem her, håper noen kan hjelpe meg.

 

Jeg har et Qbic EQ3801A, i den står det nå et eldre Matrox G450 skjermkort. Det funker som det skal.

 

Når jeg setter i mitt Radeon 9800SE AIW som skal stå i denne maskinen, funker det også (sålenge jeg ikke kobler til power-kabelen til dette (floppy-powerconnector)). Når jeg kobler til power til skjermkortet, nekter maskina i det hele tatt å slå seg på, ser såvidt power-lyset blinker før den slår seg av igjen.

 

Noen som har hatt lignende problem, og fått løst det? Eller har noen tips til hva jeg kan prøve? Akkurat nå er jeg ganske blank.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg setter i mitt Radeon 9800SE AIW som skal stå i denne maskinen, funker det også (sålenge jeg ikke kobler til power-kabelen til dette (floppy-powerconnector)). Når jeg kobler til power til skjermkortet, nekter maskina i det hele tatt å slå seg på, ser såvidt power-lyset blinker før den slår seg av igjen.

Gjetter på at kontakten blir kortsluttet på et eller annet vis. Vet du om skjermkortet fungerer i annen maskin? Det tar ikke borti metallrammen til diskene?

Lenke til kommentar

Snodige greier det der, du må nesten prøve alt det det du kan komme på...

 

Bla:

- Rive ut alle kontakter av ting du ikke tenger for å starte opp.

- Evt prøve med an annen PSU hvis du har mulighet.

- Prøv også å resette cmos, man vet aldri..

Endret av vigilante
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...