Gå til innhold

sliter med valg av mobil. Hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt min Siemens S55 i 2 år nå uten at det var noe gærnt med den. Men i det siste så begynte den å dette fra hverandre. Knapp nr2 og 3 rett og slett falt av... Prøvde å lime de fast, men de detter av etter en stund uansett.

 

Jeg har EGENTLIG lite lyst å bruke penger på ny mobil. Men den situasjonen tvinger meg nesten til det.

 

Kriterier:

 

-MÅ ha BT

- helst kamera

- MMS

- MÅ være mulig å bytte deksel. Dette er viktig for meg, om tastaturet blir "herpa" igjen, så kan jeg bare bytte deksel uten å betale 800kr++ i reparasjon.

- Helst uten abonnement. Jeg vil holde meg til kontantkort. (jeg har telenor kontant...eller Djuice som det heter nå vel)

 

Jeg har ikke fulgt med i mobil utviklingen, så jeg er veldig grønn på dette.

Kan noen hjelpe meg?

 

Edit: beklager. jeg har glemt prisanslag. Rundt 1000-1500. Helst så billig som mulig,men.. :)

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om du ikke kunne være så vennelig og komme med litt mer informasjon i form av hva du bruker telefonen til i dag, hva du venter å bruke den til, om det var noe du savnet på S55 og ikke minst hvor mye du er villig å legge på bordet (penger).

Skriv det og post, eller bruk malen..

Deksel kan alltid byttes, bare ikke alltid at telefoner har såkalte "Xpress-on" deksler (det Nokia kalte det). Om dette er en fordel vil jeg egnetlig ikke påstå grunnet at skikkelige deksler ofte oppleves som mer solide... Men er en smaksak.

Lenke til kommentar

Jeg bruker den egentlig til å ringe og sende sms med. jeg kunne ha *tenkt* meg å ha mms og kamera. Jeg *trenger* det egentlig ikke, men har lyst. Så hvis noe ikke kommer med pga pris, så blir det vel greit trur jeg. Men som sagt:

 

- BT

- ca 1000kr (1500max)

- kontantkort

- mms

- kamera.

- ringer og sender sms :p

Lenke til kommentar

Funksjoner:

-Kalender: ja enkel

-MMS: ja

-GPRS: ja

-EDGE: hæ? er ikke sikker på hva det er, trenger sikkert ikke

-WAP: Ja

-Kalkulator: ja

-JAVA: ja

-Email klient:nei

-Spill: ja

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: hva som helst egentlig

-Vekt: spiller ingen rolle

-Antenne: spiller ingen rolle

-"Støt/sprut/støv-sikker": tjaa, helst ja, men ikke nødvendig

 

Skjerm:

Farge/ikke farge.

-farger spiller en rolle, men ikke mega stor (vil helst ha farger seff)

-Størrelse på skjerm: helt normal.

-Touchscreen: nei

 

Pris:

Jeg har mellom 500 og 1500 kroner til rådighet. (Skriv en øvre og nedre prisgrense).

Med abonnementsbinding): nei, evt kontantkort.

 

 

Diverse:

-Merke: anti-motorola, helst nokia, da jeg kan bytte deksel smertefritt(det er viktig med bytting)

-Kamera: Ja

-Videokamera: nei (eller samme det egentlig)

-Symbian: hæ? tviler jeg trenger det (aner ikke hva det er :p)

-Triband: ja

-Infrarød port: nei, eller om det er BT, så er det ikke nødvendig.

-Bluetooth: JA

-Minne: spiller ingen rolle

-Minnekort?: spiller ingen rolle

-Polyfoniske ringetoner: ja takk!

-MP3: nei

-Radio: nei

-3g(UMTS): nei, tviler jeg får mobil med 3g til max 1500kr

-Wlan: nei

-Mulighet for GPS: nei

-Batterilevetid: viktig

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Eneste jeg kommer på med blåtann(vi bor i Norge, folkens :p) unntatt T610/30 til den prisen er Nokia N-Gage QD. Den har ikke kamera, og jeg er usikker på om man kan bytte deksel på den.

Tviler i grunn...

Ellers ganske lite blåtann i den prisregionen.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Hmm er ikke utskiftbare deksler stort sett noe "knirkete" greier da? telefonene tåler endel før tastene begynner å falle av tross alt... hivs du klarer deg uten BT så kan kanskje SE K500 være interessant?

Lefdal har den nå til kr 795,- som entry kontant... og den har jo fått gode kritikker, med bla terningkast 6 her på amobil... :yes:

Lenke til kommentar

Det med at noen knapper har falt ut av S55 har skjedd med flere personer, det er få/ingen andre telefoner som har det samme problemet.

 

Husk på at Siemens har 2 års garanti, så hvis du har hatt telefonen litt i underkant av to år, så kan du fortsatt få gratis service på den!

Lenke til kommentar
Det med at noen knapper har falt ut av S55 har skjedd med flere personer, det er få/ingen andre telefoner som har det samme problemet.

 

Husk på at Siemens har 2 års garanti, så hvis du har hatt telefonen litt i underkant av to år, så kan du fortsatt få gratis service på den!

har kjøpt den av onkeln for halvpris brukt og han rota bort kviteringa (FLAKS KORR?! ¤)&)#) Litt irri....

 

Men nå er jeg blitt litt usikker. Lurer på om det er i det hele tatt verdt å ha blåtann. Ikke det at jeg brukte det så veldig mye i løpet av 2 år. Trur faktisk jeg kan klare meg uten BT.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

K500i er et mye bedre valg enn 6610i.

Den er mindre, har bedre taster og skjerm, mer minne og bedre kamera.

Da tenker jeg ikke på oppløsning og slikt, men bildestørrelse, zoom, effekter og filming og slikt.

 

Ellers må jeg få legge til mine erfaringer med den eksellente mobilen CX70. GOd skjerm, godt kamera, mucho minne, 3Dspill, blinkelys, heftig gode ringetoner(60 stemmer*wow*), Ir, videokamera osv.

 

Denne og K500i er nokså like på funksjoner, men CX70 kan man bytte deksler på!

Les min test under lesertester for info og bilder.

Skal legge ut bilder jeg har tat med kameraet og bilder av nytt deksel så snart jeg får tak i kabel og deksel...

Ingen som har fått inn deksler enda.

Lenke til kommentar

jeg er litt redd for siemens siden jeg og noen andre fikk det problemet med tastaturet at knappene begynte å dette av. Så jeg tør det ikke helt. Nokia 6610i frister meg veldig, fordi der er det snakk om "0 stress"-faktor for å bytte deksel (og da bytter man jo tastatur også). Det er det som tiltrekker meg der, at jeg er sikker på at knappene vil funke mye lengere enn S55`s 2 år.

 

Men jeg er frista av K500 ja. K500 vs 6610i. Blæh vanskelig valg. Jeg ser også at T630 er ganske fin. Vil nesten ha den siden den koster kun 100kr mer enn K500. Er den noe å satse på? hvordan er den vs K500?

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...