Mørbradbiff Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Først vil jeg bare si at jeg ikke kan mye om linux! Jeg kjører XP & Fedora Core 3, på en bærebar PC, CPU = P4 3,06GHz 1: Hvilked KDE innstalasjonsfil burde jeg velge? ftp://mirrors.dotsrc.org/kde/stable/3.4/RedHat/Fedora3/ 2: Når jeg trykker på en rpm fil å skal innstalere den i KDE 3.3.1, så åpner programet "Filknuser 2.81" rpm-filen. Forstår ikke hvordan jeg skal gjøre dette. I gnome er det bare å trykke på filen og det installeres automatisk.... 3:Hvordan tar man Print Screan? Takker for svar!
LessThanJake Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Du burde instalere kde fra fedora-cden din og oppgrader med yum. PrintScreen: kan du bruke ksnapshot, ligger i menyene, eller skriv i terminal.
pgdx Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 (endret) Jeg har et script som jeg har kalt dumpscreen. Hvis du kopierer det inn i /usr/bin og gjør det kjørbart (chmod +x fil), kan du kjøre det fra terminal, fra link, eller fra kjør program-boks når som helst. #!/bin/bash # Dette er programmet dumpscreen # skal ligge i /usr/bin/dumpscreen clear echo " === DUMPSCREEN === " echo "Henter bilde og lagrer i hjemmekatalog" # Setter navnet på filen som skal lagres FILE=~/screenshot.png import -window root $FILE # Viser bildet du har tatt med programmet "feh". Krever det installert, kan eventuelt erstattes med et annet program. feh $FILE exit 0; Ja, det er GPL Edit: bilde Endret 5. april 2005 av drange_net
olear Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Hvorfor ikke bare gjøre dette? (da slipper man å ha feb) #!/bin/bash import ~/screenshot.jpg display -resize 50% ~/screenshot.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå