andreas76 Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jeg skal skifte bremsevæske, og har kjøpt dot 5 som har høyere kokepunkt, men vet ikke om det kan bli problemer med å skifte når jeg ikke vet hva som er på bilen fra før. Kan denne bremsevæsken reagere eller fø**e opp noe hvis det ikke er dot 5 fra før på bilen?
Opus Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Er du usikker på DOT'en på væska som står på bilen nå, tapper du _alt_ av før du bytter til dot 5. DOT4 og 5 må aldri blandes. Det eneste som går an er å blande væske fra forskjellige produsener innen samme DOT.
andreas76 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 Men må jeg rense / flushe systemet før jeg heller på ny væske? Eller holder det å bare tappe ut og så fylle på ny. En annen ting jeg er usikker på er om det er så lurt å tappe av all bremsevæsken. Mener jeg leste et sted at det da kan være litt tricky å få ut luft fra en ABS sylinder eller no... Hørt noe om det? Dette er på en '96 Audi A6.
andreas76 Skrevet 8. april 2005 Forfatter Skrevet 8. april 2005 Ingen som kunne svare på det? Sorry å mase, men tenkte kanskje å gjøre dette i helgen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå