gobeinet Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 klarte å fikle litt for mye i biosen i går(satte agp på 8x, skjermkort er på 4x) er det noe jeg kan gjøre slik at pc'n funker igjen?? er det mulig å resette bios selv om man ikke kan se noen ting??
ronnyaa Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Slå av pc'n -> trekk ut strømkontakten -> trykk på powerknappen ett par ganger -> ta ut batteriet fra hovedkortet, evt. finn "clear cmos" jumperen og ha batteriet ute i mer enn ca 10 sekunder, evt jumperen -> sett i batteri / jumper -> slå på. Og du må inn i bios å sette klokke, boot enhet osv før du kan starte opp igjen.
Badger Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 klarte å fikle litt for mye i biosen i går(satte agp på 8x, skjermkort er på 4x) er det noe jeg kan gjøre slik at pc'n funker igjen?? er det mulig å resette bios selv om man ikke kan se noen ting?? 1. start PCen på nytt, gå inn i BIOS og endre AGP etc tilbake til originalinnstillingane. 2. om dette ikkje funkar kan du ta fram manualen til hovedkortet og finne noko som heiter "clear CMOS". Dette er ein fysisk operasjon du må gjere på sjølve hovedkortet (altså må du åpne kabinettet), men oftast er den såre enkel. Dei fleste HK har ein liten tre-pins CMOS-kontakt, der to av pinnane er 'kortslutta' med eit lite slags deksel. Ved å flytte dette dekslet frå pin 1&2 til 2&3, telle til 5, og så flytte tilbake, har du satt BIOS tilbake til fabrikkinstillingane.
gobeinet Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 yey det funker, men nå er jeg tilbake til det gamle problemet mitt som gjorde at jeg begynte å tukle inne på bios. nemlig at skjermen skrur seg av når han er ferdig med å loade windows
Rowdy Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 kanskje biosen er stilt inn slik at du bruker pci- slot, og ikke agp- slot?
ronnyaa Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 yey det funker, men nå er jeg tilbake til det gamle problemet mitt som gjorde at jeg begynte å tukle inne på bios. nemlig at skjermen skrur seg av når han er ferdig med å loade windows Prøv å avinstaller driverne når du har startet opp i safe mode kanskje biosen er stilt inn slik at du bruker pci- slot, og ikke agp- slot? Vel, du kan ikke la være å bruke hverken det ene eller det andre i bios. Det du kan stille inn i bios ang. AGP/PCI skjermkort er prioriteten på de. Står det pci vil skjermbildet komme opp på pci skjermkortet i boot prosessen, og ditto hvis det står agp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå