Gå til innhold

Skjerm ble svart etter forandringer i Bios.


Grimnar

Anbefalte innlegg

Etter å sett meg lei på om min AMD 1400 XP virkelig bare var 1050Mhz så fant jeg ut at jeg måtte forandre litt i bios. Etter forandringen på klokkehastigheten ble gjort så skulle jeg boote.

Dermed var alt svart, siden har det vært slik.

Alt er flunka nytt.

Jeg har prøvd alt som kan tenkes å prøve tror jeg.

 

Resettet bios .

 

Tatt ut alt utenom skjermkort.

 

Forandret på jumpere.

 

Noen som har noen andre gode tips?

 

Hvordan er det med reklamasjon på slike ting?

Jeg mener selv jeg har ikke har gjort noe galt, eller har jeg det?

Bios skal vel ikke ødelegge hk, skjermkort eller annet hardware?

Hk'et er btw Asus (husker ikke mer detaljer nå så klart:D)

 

Hilsen Andreas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-21 10:17, Tengs skrev:

Hva slags hovedkort har du?

Er du 100% sikker på at du brukte

rett bios til rett kort?

:roll:
I tilfelle du ikke har gjort dette,

kan du nok egentli bare kaste hovedkortet.

Feil bios i HK..
:mad:
Ikke bra, tar nok helt kveld.


Det er det eneste tipset jeg har så langt.

:smile:


 

For meg så høres det ikke akkuratt ut som om han flashet BIOS, så det er nok ikke noe problem.

Problemet er at når han satte i CPU'en så sto hovedkortet på 100 (10,5*100=1050), mens den skulle stått på 133 (10,5*133 = 1400).

 

Så hvis det er multiplier du har endret på for at den skulle kjøre på 1400 (100*14=1400), så skulle det egentlig være nok å bare cleare CMOS, enten ved jumper eller batteri, og sette til 133 igjen. Forutsatt at CPU ikke er ødelagt.

 

Prøv på nytt å cleare CMOS ved å ta ut strømledning, ta ut batteri, og trykke på av/på knappen to-tre ganger før du setter i batteri og strømledning igjen.

Lenke til kommentar

Eg fekk svart skjerm etter at eg skifta vifte på min t-bird 1.4ghz. Prosessoren fungerer på andre kort. Så testa eg ein xp 1500 og fekk like svart skjerm. Men da eg satte i ein duron 700mhz fungerte alt, men ikkje dei to andre. Meiner det er noko galt med hovudkortet men eg har ikkje peiling. Har MSI kt133 266fsb, med helt ny oppdatert bios og alt!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Theoden på 2001-11-22 09:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-22 08:52, Grimnar skrev:


Hei og takk for hjelpen jeg har fått hittil.

Men hvordan kan jeg flashe bios uten at jeg kommer inn i bios?



Hilsen Andreas.


 

Hvis du har ami bios og skjermen blir svart pga at agp bussen har for høy hastighet, dvs du hører den leser ram og booter på vanlig måte.. Så kan du flashe ved å lage en standard win98 bootdisk hos kameraten din e.l. og slette de synlige filene (Ikke command.com) og kopiere flashprogrammet og bios over på den for så å boote... Det burde funke...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-22 09:20, Theoden skrev:

Eg fekk svart skjerm etter at eg skifta vifte på min t-bird 1.4ghz. Prosessoren fungerer på andre kort. Så testa eg ein xp 1500 og fekk like svart skjerm. Men da eg satte i ein duron 700mhz fungerte alt, men ikkje dei to andre. Meiner det er noko galt med hovudkortet men eg har ikkje peiling. Har MSI kt133 266fsb, med helt ny oppdatert bios og alt!



[ Denne Melding var redigert av: Theoden på 2001-11-22 09:21 ]


 

Du har AKKURAT samme problem som jeg har.. Jeg har et MSI K7T 266 PRO-R (mistenker at det er det kortet du mener når du skriver "kt133 266fsb". Etter at jeg skifta vifte fungerer det IKKE med min Tbird 1400. Kortet fungerer finfint med bruttern sin Tbird 1200, men jeg vil gjerne bruke min egen prosessor..

 

Det VIRKELIG snåle er at bruttern sin pc kjører NYDELIG med min prosessor inni.

 

Sendte inn hele dritten til Komplett.no, så får bvi se hvor lang tid det tar dem å teste saken. Mistenker at jeg har fått et mandagskort...

Lenke til kommentar

Quote:


Du har AKKURAT samme problem som jeg har.. Jeg har et MSI K7T 266 PRO-R (mistenker at det er det kortet du mener når du skriver "kt133 266fsb". Etter at jeg skifta vifte fungerer det IKKE med min Tbird 1400. Kortet fungerer finfint med bruttern sin Tbird 1200, men jeg vil gjerne bruke min egen prosessor..


Det VIRKELIG snåle er at bruttern sin pc kjører NYDELIG med min prosessor inni.


Sendte inn hele dritten til Komplett.no, så får bvi se hvor lang tid det tar dem å teste saken. Mistenker at jeg har fått et mandagskort...



 

"kt133 266fsb"

 

Det høres da mer ut som et K7T Turbo basert på KT133A, ikke et K7T 266 PRO (v1.0 el. 2.0) basert på KT266/KT266A. Helt forskjellige kort!

Lenke til kommentar

Har du prøvd å resette biosen?

Starter pc opp vifter harddisk etc og bare skjermen er svart, eller er pc helt død.

Asus har en jumper som resetter biosen.

 

Prøv dette.

 

Ta ut alle kort og disker og ram. resett biosen.

sett inn grafikkort og prøv oppstart.

Siden prøver du en og en ram brikke.

Hvis det da ikke kommer liv i skjermen "og den hvirker" og alle ledningene er på plass, er det nok feil på cpu hovedkort eller grafikkort

Lenke til kommentar

en dust jeg kjenner til gjorde akkurat den samme feilen! hadde 133(266)mhz prosessor, standard på hovedkortet var 100mhz(200)mhz... han skjønte ikke at han skulle bytte til 133mhz evd å flytte en jumper... han stilte til 127mhz i bios!! :D 100mhz bussen overklokka til 127mhz!!, (falske forhåpninger tror jeg) makskina fyrte så klart ikke etter en slik påkjenning! men han fikk nå fyr på`n etter å ha resetta bios, dratt ut batteriet for en dag... så flytta på 100/133 jumpern! 100mhz busschipen hans fungerer faktisk ikke! den ble utsatt for overdreven overklokking... :D men 133mhz busen knirker og går! (ikke klokka til 200mhz... :D) hk`et var fra chaintech...

kunne grille pølser på busribba :p nam nam!

 

så for alle de som har gjort det samme kan det være en mulighet for at de har ødelagt busscontroleren :( jeg er ikke noe ekspert på AMD, så dette trenger ikke være riktig!! prøv å dra det med til sjappa hvor du kjøpte kortet. cpuen din burde være helt fin, den lå under nominell hastighet!

 

HEHE! 100@127MHZ!!! SYKT!

Lenke til kommentar

Send inn hovudkort eller data(har du bygd sjøl?) så får dei sjå på det. Har svart skjerm eg og, og skal sende inn hovudkort...(msi k7t turbo) Men det rare er at det starter opp med ein duron, og ikkje med t-bird 1.4 eller xp1500. Hjalp ikkje å flashe bios med den duron og så sette i dei andre. Svart skjerm uansett. Dei andre prosessorane funker fint på andre hovudkort. Så det må være hovudkortet og ikkje bios, eller prosessor. Send hovudkort inn vil eg sei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...