Gå til innhold

Nokia 3230 - Magic Finger


Anbefalte innlegg

Koster det mye å oppdatere sw da? ca pris. 500 eller?

Helt gratis, så lenge mobilen ikke er eldre enn 5 (2 i følge produsentene) år gammel, da dette går på reklamasjonsretten.

jeg har en nokia 6610 som er ca 1,5 år gammal den var jeg henne og skulle oppgradere softwearen på å da skulle de ha 360+ moms siden den var over 1 år gammal.

kan dette bevises på noen måte det du skriver så jeg kan vise til det neste gang jeg er henne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan nevne i sammeligning at 0 av 15 (ca) Nokia-telefoner har vært på verksted, mens 2 av 3 SE har vært på verksted (det betyr ikke at SE er dårlig).

det der må være den mest toskete sammenligningen jeg har sett, samtlige 8210 hadde jo feil med skjermen og 60% av 3410 var inne på service iløpet av ett år etter at de var kjøpt, det vil vel si mer enn 0 av 15? dessuten så er det mange som oppgir SE's firmware oppgradering som at den har feil og har blitt sendt til rep. også formulerer du det veldig merkelig, 0 av 15 nokia'r og så sier du 2 av 3 SE'r ?!? tviler litt på att 66% av SE's tlf har vært på service du.. ;)

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Koster det mye å oppdatere sw da? ca pris. 500 eller?

Helt gratis, så lenge mobilen ikke er eldre enn 5 (2 i følge produsentene) år gammel, da dette går på reklamasjonsretten.

jeg har en nokia 6610 som er ca 1,5 år gammal den var jeg henne og skulle oppgradere softwearen på å da skulle de ha 360+ moms siden den var over 1 år gammal.

kan dette bevises på noen måte det du skriver så jeg kan vise til det neste gang jeg er henne.

Ja, er ganske enkelt også:

 

Forbrukerkjøpsloven paragraf 27

 

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

 

Du har altså minimum 2 års reklamasjonstid på alle varer du kjøper i Norge og 5 år på varer som er ment å vare vesentlig lenger enn 2år ved normal bruk, herunder også mobiltelefoner.

 

EDIT: Hva Nokia velger å gi av garanti er irrelevant. De kan ikke innsnevre dine lovpålagte rettigheter, kun utvide dem.

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
Hmm...om du kjøpte den på fredag...så regnes vel ikke det som en dag? Søndag regnes ikke som dag...så da er det jo bare lørdag....eller?

Neida, alt regnes som dager, også helligdager.

 

Dette er nemlig noe som ikke er regulert i henhold til lov, men som produsentene setter selv. Nokia har f.eks latterlige 2 dager, mens LG har 14 inkludert fridager, helligdager osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...