Gå til innhold

Problems med Azureus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt problem med Azureus.

Eg har linje fra Telenor ADSL på 2048/256 kbps.

Problemet er at eg ikkje får lasta ned meir enn 15-30 kB/s.

Har lest litt på forumet å funne mykje bra, har prøvd det ut, men

nedlastingshastigheten har ikkje blitt noko betre. Treng hjelp.

Har Norton AntiVirus 2005.

Hjelp meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere ting du kan gjøre for å forbedre nedlastingshastigheten, og siden du ikke forteller hvilke du allerede har prøvd, slenger jeg ut de mest vanlige forslagene. For det første kan det være lurt å åpne en egen port til Azureus (om du har en firewall). Dette hjalp i alle fall godt på min egen nedlastingshastighet i samme program. For det andre vil ofte opplastingen strupe linja de og gi deg en dårligere hastighet ned, det vil derfor være en fordel å begrense denne litt. Hvis du har 256 kbps ut, kan du f. eks begrense uthastigheten din på 25 kb/s. Det kan gjøres i Azureus (Tools > Konfigurasjon > Overføring). Hvis ikke dette fungerer kan du prøve et program som heter netlimiter.

Skrevet
Det er flere ting du kan gjøre for å forbedre nedlastingshastigheten, og siden du ikke forteller hvilke du allerede har prøvd, slenger jeg ut de mest vanlige forslagene. For det første kan det være lurt å åpne en egen port til Azureus (om du har en firewall). Dette hjalp i alle fall godt på min egen nedlastingshastighet i samme program. For det andre vil ofte opplastingen strupe linja de og gi deg en dårligere hastighet ned, det vil derfor være en fordel å begrense denne litt. Hvis du har 256 kbps ut, kan du f. eks begrense uthastigheten din på 25 kb/s. Det kan gjøres i Azureus (Tools > Konfigurasjon > Overføring). Hvis ikke dette fungerer kan du prøve et program som heter netlimiter.

Det som du skreiv er allerde blitt gjort.

Programmet netlimer hjalp ikkje på heller. Har nå lasta ned bittornado, men

det ser ut som det ikkje er noko særlig heller.. Ligg på mellom 15-30 kB/s der.

Kan det vere noko med Norton som eg må gjere for å få det til å gå fortere??

Skrevet

Og du er sikkert på at problemet ikke er så enkelt som at for få folk sprer filen til å kunne oppnå noe bedre hastighet enn hva du får? SKjer det f. eks. selv når det er flere hundre spredere?

Skrevet
Og du er sikkert på at problemet ikke er så enkelt som at for få folk sprer filen til å kunne oppnå noe bedre hastighet enn hva du får? SKjer det f. eks. selv når det er flere hundre spredere?

Hehehehe... No avslutta eg nokon program, logga på internett igjen,

så var bittornado i kjempeform! :D Har nesten 200 kB/s i nedlasting no.

Men takk for hjelpa!!

Skrevet

Problemet løste seg, og det er jo det viktige! :)

Sånn for syns skyld, hvilke programmer avsluttet du (er greit å ha med i tilfellet folk finner denne tråden når de søker)?

Skrevet
Problemet løste seg, og det er jo det viktige! :)

Sånn for syns skyld, hvilke programmer avsluttet du (er greit å ha med i tilfellet folk finner denne tråden når de søker)?

Avslutta berre internett-programma eg hadde oppe, og nedlastingsprogrammet.

Kobla fra internett, så kobla på igjen. da var det i fyr å flamme.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...