Gå til innhold

Multi-bruk(spill&kontor) amd64 pc til ~10000


Anbefalte innlegg

Heisann.

(Poster på nytt fordi admin stengte tråden min(dårlig emne visstnok) og at jeg ikke følte at jeg var ferdig med den)

Jeg har tenkt til å bygge en ny pc til krevende spill med mulighet for krevende kontorarbeid også (C++ osv).

Jeg har skjerm, tastatur, mus, tower og anlegg, og dette handler mest om det som er inni:

Har satt opp en slags handleliste på HW.nos prisguide, den finnes sånn ca. her

 

Dette blir min første selvsammensatte pc, så derfor bare lurte jeg på om noen hadde noen konstruktive kommentarer til oppsettet. Alt av forslag er velkommen, selv om jeg ikke har så mye MER penger å legge til, ville det vært kjekt å spare der det er mulig uten å tape for mye ytelse.

 

Vil gjerne at gameron skal utdype denne kommentaren om mulig:

dropp sli!! folk kan ikke å velge deler nupe.gif

 

Dette innlegget har blitt redigert av gameron, 01/04/2005 : 22:13

 

Ikke noe galt med å si nei til sli, men vil gjerne vite hvorfor da jeg må velge enten eller, og dermed vil høre så mange sider av saken som mulig

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke jeg ville ha satt to 6600GT i SLI. Da er du avhengig av driveroptimaliseringer og programvarestøtte for at oppsettet skal yte bra, dvs litt under 6800GT i beste fall. Jeg vil heller anbefale deg å velge 6800GT dersom du ønsker Nvidia. Du kan jo også vurdere ATI X800XL, som koster noe mindre. Ellers synes jeg at du har et helt greit oppsett.

Lenke til kommentar

Bra oppsett, bare et par ting som må endres:

  • Skift 2x6600GT i 6800GT om du vil ha nVidia, X800XT om du vil ha ATI.
  • Kraftigere PSU om du skulle få lyst på SLI senere (OCZ PowerStream er bra, Aspire er billig og bra).
  • Ville vurdert DFI Lanparty NF4 SLI-DR.
  • OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 eller OCZ VX PC4000 minne, har aldri hørt om PDP.

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Veldig mange takk, Fredrik!

Dette var en av de beste svarene jeg fikk!

 

Hadde allerede bestemt meg for å for 6800 istedet for heller å gå til SLI med 2x 6800 istedet etter å ha lest noen tester og diskusjoner både på hw.no og andre steder.

 

Jeg har nærmest 0 erfaring med PSU, derfor visste jeg ikke hvor mye jeg trengte. Takker veldig for tips der og, titter på nye mens jeg skriver.

Noen som kan si ca. hvor mye jeg trenger for 6800GT (overklokket) SLI(for fremtiden), amd64 3200+ (noe overklokket), 1024MB ram(litt overklokket?) ? tenkte kanskje denne på 520W?

 

Har gått opp til DFI LANPARTY SLI-DR

 

Har lest noen produkttester med PDP, og kunne ikke finne noe skumelt. Prøvde allikevel å se litt på ram fra OCZ, men fant bare noen som var veldig dyre, og etter å ha oppgradert som ovenfor, er den eneste veien jeg kan gå nedover i pris dessverre :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...