Gå til innhold

Får lavlyd på mitt msi k8n sli live 24


Anbefalte innlegg

Får kun vanlig talevolum. Har lagt inn medfølgende cd, både h.k cd og lyd cden.

Prøvd å koble til 2.1 aktive høytalere(lav lyd) headsett ingen lyd. Utagang fra h.k bruker jeg lys grønn. Har slått av digital.

 

Noen som har erfaringer?? PLZ

 

Mvh

RSR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken PSU har du? K8N Diamond med Sound Blaster live bit 24 lydkort integrert "må" ha -5V fra PSU også K8N SLI Platinum

dessverre har de fleste PSU med 24 pin ATX kontakt ikke -5V da det er utenfor normen, samme med endel adapterkabel fra 20 pin PSU til 24 hovedkort.

De fleste 20 pin PSU har -5V om du ikke har "krevende" skjermkort og en "gammal" 20 pin PSU "liggende" kan den prøves - de 4 nederste kontaktene i 24 pin kontakten på hovedkortet blir åpne da. "Prøvekjørte" mitt Diamond kort med Chieftec 360W PSU (X700 skjermkort) på denne måten fungerte OK til testing og lyden var OK, bruker nå Tagan 480-U01 som har 24 pin OG -5V :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvilken PSU har du? K8N Diamond med Sound Blaster live bit 24 lydkort integrert "må" ha -5V fra PSU også K8N SLI Platinum

dessverre har de fleste PSU med 24 pin ATX kontakt ikke -5V da det er utenfor normen, samme med endel adapterkabel fra 20 pin PSU til 24 hovedkort.

De fleste 20 pin PSU har -5V om du ikke har "krevende" skjermkort og en "gammal" 20 pin PSU "liggende" kan den prøves - de 4 nederste kontaktene i 24 pin kontakten på hovedkortet blir åpne da. "Prøvekjørte" mitt Diamond kort med Chieftec 360W PSU (X700 skjermkort) på denne måten fungerte OK til testing og lyden var OK, bruker nå Tagan 480-U01 som har 24 pin OG -5V :thumbup:

jepp har 24 pin uten hvite ledningen. uff dritt men syntes det er rart at jeg får lav lyd istedet for ikke lyd.... men da har jeg vel funnet grunden til mitt problem :) :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hvilken PSU har du? K8N Diamond med Sound Blaster live bit 24 lydkort integrert "må" ha -5V fra PSU også K8N SLI Platinum

dessverre har de fleste PSU med 24 pin ATX kontakt ikke -5V da det er utenfor normen, samme med endel adapterkabel fra 20 pin PSU til 24 hovedkort.

De fleste 20 pin PSU har -5V om du ikke har "krevende" skjermkort og en "gammal" 20 pin PSU "liggende" kan den prøves - de 4 nederste kontaktene i 24 pin kontakten på hovedkortet blir åpne da. "Prøvekjørte" mitt Diamond kort med Chieftec 360W PSU (X700 skjermkort) på denne måten fungerte OK til testing og lyden var OK, bruker nå Tagan 480-U01 som har 24 pin OG -5V :thumbup:

jepp har 24 pin uten hvite ledningen. uff dritt men syntes det er rart at jeg får lav lyd istedet for ikke lyd.... men da har jeg vel funnet grunden til mitt problem :) :)

3938110[/snapback]

 

 

jeg har nettopp kjøpt meg ny pc...og fikk ikke til lyden på dette lydkortet heller :(

satt i 3 timer oppe i natt og leste overalt på internett. :mad: ..var visst mange som hadde problemer med dette kortet. Og mange mente nettopp det med -v5 greia. Jeg selv har en raidmax 630w viking, står ingenting om -5v der..tenkte F, nå får jeg ikke noe lyd.

 

Skjønte ingenting, det viser i windows at den spiller av lyd, med sånn equalizer opp og ned. Men...så for engangs skyld så leste jeg manuelen til biosen.... der står det HVIS du ikke skal ha front-inngang så må du jumpre noen pins...FFS... ikke alle kabinetter har front-inngang til lyd...eller er det utgang kanskje det heter...uannsett... problemet løst.

 

Til andre som har/får problemet med lydkortet i Msi K8n Diamond, prøv iallfall å jumpre aud1.

 

*lurer på om han karen bytta ut alle psu*

 

sengetid nu...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...