Gå til innhold

Undereksponerte bilder - kan noen hjelpe?


Anbefalte innlegg

Har endel bilder som er veldig undereksponert og kornete (vår nyfødte baby reagerte veldig på blitzen slik av den til tider ble slått av)

Legger ved et av bildene.

 

Jeg lurer på hvordan disse bildene kan bli best mulig?

Bildene betyr veldig mye for meg, så jeg vil gjerne gjøre dem bedre og fremkalle dem på nytt.

 

Håper det er noen som vil/kan hjelpe meg? jeg bruker PSE :)

post-215-1112355214_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kan vel kanskje si det slik at bildene blir ikke noe bra med lite lys. Digitalkameraene klarer ikke å lage gode nok bilder som lar seg fixe når det har vært dårlig belysning, blir for kornete.

Beste resultatet som jeg ville tro du kunne fått ut av dette var hvis du hadde tatt bildene med et vanlig kamera for så å scanne de inn på maskinen med høy dpi og så redigert de.

Har gjort dette med mange bilder, bla. hjulpet moren min med å fixe noen gamle bilder hun hadde (sort hvit bilder fra 1890 åra borti usa).

 

Prøvde meg på ditt bilde uten å lykkes. Pga. at bildet var så kornete ble bare det forsterket når jeg prøvde å gjøre bildet lysere i PS. Prøvde å "blure" bilde uten at det ble noe bedre.

Vet at PaintShop Pro har en funksjon som jeg mener heter "JPG artifacts remover" elns. som kanskje kan fjerne noe av kornene, men dette er bare noe jeg tror.

 

Vet at dette er må være frustrerende for deg, har selv en sønn som reagerte på blitz når han kom til verden. Men de er noen hardføre små skapninger, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for å bruke blitz i framtiden. De tåler det.

 

Her er mitt bidrag.

post-215-1113270584_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...